۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 787986

کمیته‌های مقاومت فلسطین طی بیانیه‌ای اعلام کردند: استقبال بحرین از بنت، تلاشی نافرجام برای مشروعیت بخشیدن به تل آویو است

خیانت مجدد آل خلیفه به فلسطین

به گزارش قدس آنلاین، کمیته‌های مقاومت فلسطین ضمن محکومیت استقبال رژیم آل خلیفه از نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این اقدام را نشان دهنده انحطاط تمامی ارزش‌های ملی، اخلاقی دولت بحرین و تلاشی نافرجام برای مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی بیان کردند.

به گزارش شمس نیوز، در بیانیه کمیته‌های مقاومت فلسطین آمده است: «استقبال از بنت جنایتکار در بحرین خنجر تازه‌ای به پشت مردم فلسطین و خیانتی بزرگ به مبارزات و مقاومت مردم فلسطین و آرمان‌های آن‌هاست. این اقدام تنها با هدف منافع رژیم صهیونیستی بوده و به ضرر امنیت کشورهای عربی تمام می‌شود.

نفتالی بنت، اولین سفر رسمی خود را به عنوان نخست وزیر به بحرین انجام داد. این سفر بعد از امضای توافق نامه سازش این شیخ نشین حوزه جنوبی خلیج فارس با اسرائیل صورت می‌گیرد که در سپتامبر ۲۰۲۰ به انجام رسید.

این سفر چند روز بعد از سفر بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بحرین انجام می‌شود، در آن سفر رژیم اسرائیل با رژیم آل خلیفه چندین سند همکاری امنیتی به امضا رساندند که حاصل آن استقرار و اقامت افسر نظامی(یا به تعبیری اطلاعاتی) رژیم صهیونیستی در منامه بود، در حالی که اخباری درباره همکاری نظامی و امنیتی بین منامه و تل‌آویو نیز جسته و گریخته منتشر می‌شود.

اواسط ماه گذشته میلادی نیز راشد بن عبدالله آل‌خلیفه، وزیر کشور بحرین با «عومیر بارلیف» وزیر امنیت داخلی(رژیم) اسرائیل دیدار کرده و در این زمینه با وی درباره همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی به رایزنی پرداخته بود.

حاصل این سفر نیز اعزام یک هیئت از شاباک رژیم صهیونیستی برای آموزش شکنجه به بازجویان بحرینی بود. سپتامبر ۲۰۲۰ دولت بحرین اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرد، اقدامی که براساس طرح «ابتکار عربی» سال ۲۰۰۲ عربستان سعودی و توافق نامه اسلو ـ که توسط این دو کشور نیز تایید شده بود ـ قرار بود پس از حل مسئله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین انجام شود؛ اما بحرین به همراه امارات با خیانت به ملت فلسطین، به‌یک‌باره عادی سازی روابط رسمی خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

منبع: خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.