انتخابات

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: طرح نوروزی تذکر لسانی طلایه داران معروف از نیمه اسفند ماه جاری تا نیمه فروردین سال آینده در مشهد اجرا می‌شود.

طرح نوروزی تذکر لسانی طلایه داران معروف در مشهد اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین رضایی  در اولین گردهمایی طلایه داران معروف خراسان رضوی در مشهد افزود: در این طرح طلایه داران در قالب گروه‌های ۱۰ نفره در ۶ محور منتهی به حرم مطهر رضوی و نقاط زائر پذیر شهر مشهد فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این طرح، عفاف و حجاب و پوشش اسلامی، ویترین مغازه ها و مانکن‌ها، سد معبر، توقف غیرمجاز وسایل نقلیه، نصب پرده یا بروشور در زمینه نماز اول وقت پشت در مغازه‌ها، کسب رزق حلال و منع حرام خواری، جلوگیری از کالای قاچاق، منع فروش نمادهای غیر اسلامی و جلوگیری از  گرانفروشی مورد نظر می‌باشد.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای این طرح توسعه معروفات و زدودن منکرات در حریم حرم مطهر رضوی و سایر نقاط در معرض آسیب، ایجاد فضای سالم معنوی و حفظ قداست حرم مطهر امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و همچنین ترویج آداب سنتی و مذهبی زیارت و جلوگیری از ترویج رسوم غلط در آداب زیارت است.

مشاور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این گردهمایی گفت: تذکر امر به معروف و نهی از منکر، لسانی است بطوریکه فردی که واجبی را فراموش کرده است با شنیدن تذکر کوتاه به گناهش فکر می‌کند و گناه و تخلف در جامعه عادی سازی نمی‌شود.

علی تقوی افزود: تذکر لسانی‌ در کاهش تخلفات تاثیر داشته و شیرین ترین تعامل اجتماعی است.

معاون آموزش و پژوهش ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی هم با اشاره به راه اندازی نهضت آموزش امر به معروف و نهی از منکر در استان گفت: در سال جاری ۲ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای مردمی پس از فراگیری آموزشهای لازم در این زمینه سازماندهی شدند.

مهدی سالاری افزود: همچنین ۵۰۰ نفر از کارکنان ادارات آموزشهای مقدماتی در این زمینه را فراگرفتند.

وی ادامه داد: از مهمترین فعالیتهای سفیران معروف می‌توان به آموزش نیروهای مردمی مساجد، کارکنان ادارات دولتی، حراست فیزیکی بوستان‌ها و قطارشهری اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.