مدیرعامل فرابورس ایران در مورد پیش‌شرط‌های فرابورس برای درج سرخابی‌ها، گفت: تکمیل اعضای هیئت مدیره دو باشگاه از جمله این شروط است.

 امکان واگذاری سرخابی‌ها قبل از تحقق ۵ شرط، وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، میثم فدایی مدیرعامل فرابورس در مورد پیش‌شرط‌های فرابورس برای درج سرخابی‌ها، اظهار کرد: تکمیل اعضای هیئت مدیره دو باشگاه از جمله این شروط است.

مدیرعامل فرابورس ایران با برشمردن پنج پیش شرط برای درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه، گفت: فرابورس بابت هر ریال این واگذاری در راستای حفظ منافع مردم حساس است و تا این پنج شرط رعایت نشود، امکان واگذاری سرخابی ها وجود ندارد.

فدایی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری سرخابی ها، اظهار کرد: بحث ارزش گذاری این دو باشگاه توسط کارشناسان دادگستری انجام و به تایید هیئت واگذاری شامل وزاری اقتصاد، ورزش و دادگستری نیز رسیده است.

مدیرعامل فرابورس ایران افزود: بعد از این مرحله، این دو شرکت با توجه به مصوبه شورای عالی بورس در سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت و این سازمان این دو باشگاه را برای درج در بازار پایه به شرکت فرابوس ارجاع داد.

وی ادامه داد: هیئت مدیره فرابورس ایران هم با بررسی گزارشات کارشناسی و مستندات این دو باشگاه یک سری شرایط مربوط به مباحث مالی و حقوقی را به عنوان پیش شرط پذیرش سرخابی‌ها در فرابوس اعلام و مصوب کرد، بعد از رفع این پنج شرط با درج این دو باشگاه در فرابورس موافقت می‌شود.

فدایی در مورد این پیش‌شرط‌ها، گفت: تکمیل اعضای هیئت مدیره دو باشگاه و تعیین تکلیف وضعیت ثبتی آنها، تعیین تکلیف برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باید مالکیت برند هر دو باشگاه به خودشان منتقل شود و تعیین تکلیف کمپ ناصر حجازی و مرغوبکار از جمله این شروط است.

مدیرعامل فرابورس ایران ادامه داد: همچنین ارزش‌گذاری این دو باشگاه توسط کارشناسان رسمی انجام شده که طبق دستورالعمل سازمان بورس به فرابورس ارزش‌گذاری باید توسط مشاوران سرمایه گذاری و تامین سرمایه انجام شود. ضمن این که بحث تایید حسابرسی مطلب توسط کمیته‌های حاکمیت شرکتی باید انجام شود تا از این طریق منافع سهامداران رعایت شود.

وی با اشاره به این که پذیره نویسی سهام این دو باشگاه ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، تاکید کرد: فرابورس بابت هر ریال این واگذاری در راستای حفظ منافع مردم حساس است و تا این پنج شرکت رعایت نشود امکان واگذاری سرخابی ها وجود ندارد.

فدایی خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه دو باشگاه سرخابی‌ها از طریق سلب حق تقدم است و منابع تمام سهام که به مردم واگذار می‌شود،‌ داخل باشگاه ها هزینه می‌شود و ریالی از آن به خزانه دولت واریز نمی‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.