۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 790552

یکی از مسائلی که همواره مصرف کنندگان دستگاه های بخارشو به دنبال اطلاع پیدا کردن از آن هستند، علت کم شدن قدرت بخار در بخارشو می باشد.

علت کم شدن قدرت بخار در بخارشو

به طور کلی افرادی که از این دستگاه برای نطافت منزل خود استفاده می کنند، با کاهش قدرت مکش بخارشو مواجه می شوند. این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی بروز پیدا کند که از جمله دلایل کم شدن بخار بخارشو می توان به خرابی نازل، معیوب بودن واشر، اتصالات نادرست و ... اشاره نمود. در صورتی که شما نیز به دنبال رفع مشکل کم شدن مکش بخارشو خود هستید، در ادامه مطلب تمامی این موارد به صورت کامل توضیح داده شده است.

· علت کم شدن مکش بخارشو

· خراب شدن نازل علت کاهش قدرت مکش بخارشو

· پوسیدگی واشر و تاثیر آن در کم شدن مکش بخارشو

· مسدود شدن اتصالات از دلایل کاهش مکش بخارشو

· بسته نبودن درب مخزن از علل کاهش قدرت مکش بخارشو

· پر بودن مخزن از علل کم شدن مکش بخارشو

چرا میزان بخار در بخارشو کم شده است؟

اگرچه بخارشو به دلیل دارا بودن قدرت زیاد می تواند خانه را از هرگونه آلودگی پاک کند، اما کاربران این دستگاه در برخی مواقع با کاهش میزان بخار در بخارشو خود مواجه می شوند. به طور کلی عواملی مختلفی می تواند در کم شدن بخار بخارشو تاثیرگذار باشد که در ادامه هریک از این موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

۱. خرابی نازل های بخارشو

۲. پوسیدگی یا خراب شدن واشر

۳. مسدود شدن لوله های دستگاه

۴. بسته نبودن درب مخزن بخارشو

۵. پر بودن مخزن آب دستگاه

خرابی نازل از دلایل کم شدن قدرت بخار در بخارشور

یکی از اصلی ترین کم شدن قدرت بخار در بخارشو مربوط به بروز هرگونه ایراد یا خرابی در نازل های دستگاه است. در برخی مواقع ممکن است این نازل ها تغییر شکل داده و یا به طور صحیح چفت نشوند. در این شرایط برای اینکه بتوانید مشکل کم شدن مکش بخارشو خود را برطرف کنید، باید اقدام به بررسی دقیق نازل بخارشوی خود نموده و در صورت مشاهده هرگونه خرابی آن را تعویض کنید.

پوسیده شدن واشر علت کاهش قدرت پخش بخار در بخارشوی

یکی دیگر از مواردی که مربوط به علت کم شدن بخار بخارشو می شود، بروز هرگونه پوسیدگی و خرابی در واشر دستگاه است. در صورتی که این واشر خراب شود، دستگاه مکش مناسبی نخواهد داشت. در برخی مواقع نیز واشر دچار پوسیدگی نشده و تنها ممکن است کمی جابجا شده باشد که باید آن را در جای خود قرار دهید. برای برطرف کردن مشکل کاهش قدرت پخش بخار در بخارشوی باید دستگاه را باز نموده و واشر آن را بررسی کنید. اگر واشر از جای خود خارج شده، آن را مجددا در محل خود قرار دهید. در صورت پوسیده بودن واشر نیز تنها راه تعویض این قطعه می باشد.

انسداد لوله های دستگاه و تاثیر آن در کم شدن قدرت بخار

چنانچه در هریک از لوله های و نازل دستگاه که به مخزن بخارشو متصل می شوند، گرفتگی وجود داشته باشد، منجر به کاهش قدرت بخار در بخارشو خواهد شد. برای رفع این مشکل باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

· ابتدا باید اقدام به جدا کردن نازل و لوله های دستگاه خود نمایید.

· سپس هریک از آن ها را به کمک آب پر کنید تا از عدم انسداد آنها مطمئن شوید.

· در مرحله بعد باید قطعات و نازل بخارشو را با فشار آب شستشو دهید.

· چنانچه مشکل دستگاه با شستشوی قطعات رفع نشد، جهت برطرف کردن مشکل کاهش قدرت پخش بخار بخارشو باید آنها را به کمک مواد شوینده مناسب بشویید.

· حتما دقت داشته باشید که اتصالات دستگاه به صورت صحیح متصل شده باشند.

بسته نبودن درب مخزن از علل کاهش قدرت بخارشوی

بسته نبودن صحیح درب مخزن آب دستگاه نیز می تواند مواردی باشد که کاربران جهت رفع مشکل کاهش قدرت بخارشوی خود باید اقدام به بررسی آن نمایند. در برخی مواقع ممکن است هنگام خالی و پر کردن مخزن آب دستگاه توسط کاربران، درب این بخش به درستی بسته نشده باشد. همچنین در برخی موارد امکان شکسته شدن درب مخزن به دلایل مختلفی وجود دارد.

چنانچه درب مخزن دستگاه به هر دلیلی درست بسته نشود، مکش بخارشو کم می شود. از این رو برای برطرف کردن مشکل دستگاه خود باید درب مخزن را مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت شکستگی درب باید آن را تعویض نمایید.

پر بودن مخزن علت دیگر کم شدن مکش بخارشو

یکی از دلایل بروز مشکل کم شدن مکش بخارشو، انباشته شدن آب آلوده درون دستگاه و پر بودن بیش از انداز مخزن آب است. به طور کلی مخزن آب برای اینکه بتواند مکش لازم را ایجاد نماید، نیاز به فضایی برای تنفس دارد. از این رو چنانچه ان مخزن با آب آلوده پر شده باشد، قدرت مکندگی دستگاه کاهش پیدا می کند.

نتیجه گیری از کم شدن قدرت پخش بخار در بخارشو

در این مقاله به تمامی مواردی که می تواند موجب بروز مشکل کم شدن قدرت بخار در بخارشو شود، اشاره نمودیم. همچنین راهکارهایی را نیز جهت برطرف کردن این مشکل بیان کردیم که در صورت نیاز می توانید از این موارد جهت رفع هرگونه مشکل در دستگاه خود استفاده نمایید. در صورتی که پس از بررسی این علل نیز همچنان با مشکل کاهش قدرت مکش بخارشو خود مواجه هستید، باید از یک فرد متخصص درخواست کمک نمایید.

منبع: وبسایت تعمیر بخارشوی آی پی امداد

توجه: کاربران گرامی برای تعمیر بخارشوی کنوود و دیگر برندها میتوانید با آی پی امداد در ارتباط باشید و از مقالات و ویدیوهای آموزشی تعمیرکار این مجموعه بهره مند شوید. روی لینک زیر کلیک نمایید

https://ipemdad.com/%D۸%AA%D۸%B۹%D۹%۸۵%DB%۸C%D۸%B۱%D۸%A۷%D۸%AA-%D۸%A۸%D۸%AE%D۸%A۷%D۸%B۱%D۸%B۴%D۹%۸۸-%DA%A۹%D۹%۸۶%D۹%۸۸%D۹%۸۸%D۸%AF

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آتنا همتی ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    من نمیدونستم مخزن دستگاه کامل پر باشه قدرت بخار دستگاه کم میشه! من همیشه اون رو پر میکردم و از کم بودن قدرت دستگاهم شکایت می کردم. این مقاله رو خوندم گفتم نکنه از این مورد باشه! در کمال تعجب وقتی اب دستگاه رو کم کردم قدرت دستگاهم خیلی بیشتر شد...
  • ساناز بهادری ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    دقیقا مشکل دستگاه من واشر بود! واشر پوسیده نشده بود کج شده بود. رفتم موارد مختلفی که گفتیدو نگاه کردم و دیدم بلع واشر کمی کج شده و وقتی سرجاش محکمش کردم مکش دستگاه دوباره عالی شد. مرسی ازتون