تحولات لبنان و فلسطین

اگرچه آمار فروش برخی فیلم‌های نوروزی میلیاردی شده، اما هفت فیلم اکران نوروزی تاکنون توانسته‌اند در مجموع فقط حدود ۲۰۰ هزار نفر تماشاگر را به سینما بکشانند.

فیلم‌های نوروزی چند نفر را به سینماها کشانده‌اند؟

به گزارش قدس آنلاین، اکران فیلم‌های نوروزی در دو مقطع با فاصله یک هفته از هم آغاز شد و از تاریخ ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۰ سه فیلم «قدغن»، «موقعیت مهدی» و «گل به خودی» روی پرده رفتند و چهار فیلم «روز صفر»، «مرد بازنده»، «سگ‌بند» و «شادروان» نیز از ۲۵ اسفند اکران شدند، اما بیشتر آن‌ها در این مدت فروش موفقی نداشتند در حالی که اکران نوروزی به زعم بسیاری از اهالی سینما تقریبا بهترین نوبت اکران سال محسوب می‌شود.

براساس آمار سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) تا ظهر چهارشنبه، سوم فرودین ۱۴۰۱ هفت فیلم نوروزی حدود ۲۰۷ هزار نفر مخاطب داشته‌اند و پرفروش‌ترین فیلم هم فعلا کمدی «سگ‌بند» به کارگردانی مهران احمدی است.

«سگ‌بند» که نام آن از یکی از فنون کشتی گرفته شده، با ۶۴,۹۲۶ نفر تماشاگر حدود دو میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم پرمخاطب بعدی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر است که ۶۱,۵۰۲ تماشاگر داشته و اندکی بیش از دو میلیارد تومان بلیت فروخته است.

سومین فیلم پرمخاطب اکران نوروزی «شادروان» حسین نمازی است که با بیش از ۳۴ هزار نفر تماشاگر حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان دیگر فیلم پرتماشاگر جدول نوروزی است که تاکنون پذیرای ۲۱,۸۵۲ نفر بوده و حدود ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

«روز صفر» سعید ملکان هم با بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر تماشاگر فعلا ۷۲۲ میلیون تومان بلیت‌فروشی کرده است.

اما از بین دو فیلم دیگر اکران نوروزی، هیچ کدام حتی پنج‌هزار نفر تماشاگر هم نداشته‌اند و فیلم کودک و نوجوان «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری با ۳,۵۶۱ نفر تماشاگر ۱۲۲ میلیون تومان فروش داشته است.

«قدغن» هم به کارگردانی مجید مافی که در اکران نوروزی سال گذشته فیلم «تکخال» را روی پرده داشت، فعلا فقط ۲,۸۴۴ بلیت فروخته و رقم فروش آن هم ۹۲ میلیون و ۵۴۱ تومان است.

نگاهی اجمالی به آمار فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد که آثار کمدی - همان‌طور که پیش‌بینی‌ می‌شد - در این نوبت اکران نیز از استقبال بیشتری برخوردار شده‌اند و بعد از آن، نام کارگردان و فهرست بازیگران عوامل موثری در جذب مخاطب هستند، اما از این‌ها مهم‌تر تبلیغات تلویزیونی است که بهترین مصداق این مسئله فیلم «موقعیت مهدی» - محصول صدا و سیما و اثری از سینمای دفاع مقدس - است که به عنوان تنها فیلم نوروزی "بیشترین" فرصت تبلیغات را در تلویزیون دارد.

در روزهای گذشته برخی صاحبان فیلم‌های اکران نوروزی نسبت به پخش نشدن تیزرهای تهیه‌شده برای تلویزیون اعتراض کردند.  

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.