سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد که گروه واگنر روسیه در حال جذب نیرو از خاورمیانه برای جنگ اوکراین است.

پنتاگون: گروه واگنر روسیه در حال جمع آوری نیرو از خاورمیانه است

به گزارش قدس آنلاین، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران ادعا کرد که واشنگتن اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد گروه نظامی و امنیتی واگنر روسیه در حال به خدمت گرفتن نیروهایی از خاورمیانه برای جنگیدن در کنار نظامیان روسیه در اوکراین است.

کربی در ادامه اظهار کرد: «ما شاهد تلاش‌های ارتش روسیه برای تهاجمی‌تر شدن و حمله بیشتر در دونباس بوده‌ایم. آن‌ها اکنون گروه واگنر را تحت فشار قرار می‌دهند تا به جمع نیروهای روسی بپیوندند و برای انجام عملیات به دونباس بیایند. کی یف و مناطق پیرامون آن با وجود عقب نشینی نیروهای روسیه، به علت احتمال حملات هوایی همچنان در وضع خطرناکی قرار دارند.»

واگنر در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان، در اوکراین، لیبی، سوریه، ۲۳ کشور منطقه زیر صحرای آفریقا که روسیه در آنجا حضور دارد به ویژه در مالی و جمهوری آفریقای مرکزی حضور دارند. برخی، این گروه را متهم می‌کنند که به نفع کرملین، ماموریت‌های جنگی مخفیانه در کشورهای مختلف انجام داده یا می‌دهد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بارها در این باره توضیح داده است که این شرکت خصوصی امنیتی عمدتا از نظامیان سابق تشکیل شده و نماینده دولت روسیه نیست و بودجه آن از سوی دولت تامین نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.