رئیس بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به حاشیه‌های سال‌های گذشته در انتخاب خادمان قرآنی گفت: یکی از خط قرمزهای معرفی خادمان قرآن، مسئول نبودن خادم است.

نحوه انتخاب خادمان قرآن اصلاح شد/ رفع نقد بر دوره‌های گذشته

به گزارش قدس آنلاین، تاکنون ۲۶۱ خادم قرآنی طی ۲۵ دوره موفق به دریافت مدال خادمی قرآن شده‌اند. به دور از فراز و نشیب‌های مراسم تجلیل از خادمان قرآنی که گاهی با حضور رئیس جمهوری و گاهی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شد، در یکی دو سال گذشته اما و اگرهای فراوانی درباره نحوه انتخاب خادمان از سوی شخصیت های فرهنگی و قرآنی در رسانه ها مطرح شد. 

محمدرضا پورمعین دبیر انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در مورد این آیین گفت: حدود دو هزار نفر برای انتخاب خادم قرآنی از سراسر کشور نامزد هستند و این نامزدها کسانی هستند که حتی از دورترین نقاط و برخی روستاها معرفی می شوند و برخی از این افراد ۴۰ سال در حوزه قرآن فعالیت داشته اند. این افراد طی سال ها به انجمن معرفی شده و هر سال به بررسی می پردازیم. البته فراخوان نیز در رسانه و خبرگزاری های تخصصی منتشر می‌شود و برای مراکز فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به ویژه قرآنی نامه ارسال می کنیم.

وی افزود: در مجموع هشت گروه در انجمن خادمان قرآنی وجود دارد که شامل حافظان و قاریان، استادان آموزش و داوری، تحقیق و پژوهش، ترجمه و تفسیر، هنرمندان مانند سینماگران، خوشنویسان، ‌اهالی تئاتر و هنرمندانی هستند که در صنایع دستی فعالیت می کنند. همچنین حوزه نشر، فضای آی تی، رسانه و تولید نرم افزار و شخصیت های برجسته از دیگر گروه های هشت گانه این انجمن است.

بیست و ششمین دوره تجلیل از خادمان قرآنی در اوایل مرداد سال گذشته برگزار شد و باعث شد تا برخی رسانه های قرآنی و حتی اعضای کمیته های انجمن خادمان درباره نحوه انتخاب این خادمان انتقادهایی را مطرح کنند و حتی یکی از خادمان انتخاب شده مبلغ دریافتی خود را برای موسسات قرآنی در مناطق محروم اهدا کرد. با این حال انجمن خادمان قرآنی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته گذشته طی فراخوانی اعلام کرد بیست و هفتمین آیین ملی انتخاب و معرفی خادمان قرآن کریم همزمان با مراسم اختتامیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار خواهد شد و این انجمن از مراکز و فعالان قرآنی دعوت کرد تا نسبت به معرفی اساتید و فرهیختگان دارای آثار و خدمات ملی ماندگار و واجد شرایط انتخاب به عنوان خادم قرآن کریم اقدام کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.