مهاجرت از کشوری به کشور دیگر همواره دستخوش دلایل مختلفی است که برای هرکسی به شکل خاصی بروز پیدا می‌کند. برخی برای ادامه تحصیل، برخی برای انتخاب شغل جدید و عده‌ای برای تجربه زندگی در محیط جدید دست به مهاجرت می‌زنند، اما حالا یک کارشناس امور مهاجرتی تحلیلی بر تازه‌ترین نتایج تحقیقات انجام شده بر میزان تمایل ایرانیان به مهاجرت ارائه داده است.

عوامل اقتصادی مهم‌ترین دلیل مهاجرت هستند

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس این تحقیقات، مهم‌ترین و بیشترین دلایل مطرح شده توسط افراد برای مهاجرت، دلایل اقتصادی است. «رامین میرزادگان» در این‌باره می‌گوید: دستیابی به وضعیت بهتر و یا پایدار اقتصادی یا خروج از یک بحران مالی و اقتصادی، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد را وادار به مهاجرت می‌کند.
او اضافه می‌کند: مردم تصور می‌کنند شاید با مهاجرت به کشوری دیگر، بتوانند به آرمان‌های اقتصادی و مالی خود دست پیدا کنند که پروژه نتیجه‌گیری و دستیابی به ماحصل این تفکر هم در دست تحقیق است.
میرزادگان درباره سایر دلایل مهاجرت توضیح می‌دهد: طی یک تحقیق جمعی، ۲۲درصد از افراد، عوامل فرهنگی را نیز به عنوان دلیل مهاجرت بیان کرده‌اند؛ یعنی آن‌ها به درجه‌ای از زندگی رسیده‌اند که حس کرده‌اند از نظر فرهنگی توان ادامه زندگی در کشوری که هستند، برایشان فراهم نیست یا حداقل خواهان شرایط مناسب‌تری نسبت به وضعیت کنونی خود هستند. برای همین به امید تجربه سبک زندگی متناسب با معیارهای فرهنگی کشور مقصد، دست به مهاجرت می‌زنند.
او با تاکید بر اینکه این تحقیقات از بین تعداد زیادی از مهاجرین انجام شده، ادامه می‌دهد: عوامل سیاسی و تحصیل هم در رده بعدی دلایل مهاجرت قرار دارند که مردم را وادار به مهاجرت کرده است.
رامین میرزادگان به آمار جالبی در بین افراد متمایل به مهاجرت اشاره کرده و می‌گوید: بیش از ۸۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق که تمایل به مهاجرت دارند، ترجیح می‌دهند که به همراه خانواده خود مهاجرت کنند و در آماری جالب، ۶۷ درصد آنان هم علاقه‌مندند که به صورت دائم و همیشگی مهاجرت کنند.
او در ادامه به نتایج دیگری از این تحقیقات اشاره کرده و می‌گوید: حدود ۳۳ درصد از مردم مایل هستند در صورتی که شرایط برای آن‌ها مهیا شود، مهاجرت کنند و این یعنی از هر ۳ نفر شهروند کشورمان که در این نظرسنجی شرکت کرده است، یک نفر تمایل به مهاجرت دارد.
این کارشناس امور مهاجرتی بیان می‌کند: این آمار در مردان بیش از زنان صدق می‌کند و با اختلاف فاحشی، افراد با تحصیلات بالای دیپلم نسبت به سایرین به مهاجرت تمایل بیشتری از خود نشان داده‌اند.
میرزادگان ادامه می‌دهد: افراد مجرد ۴۵درصد و متاهلین ۲۹درصد اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت مهیا بودن شرایط حاضر به مهاجرت هستند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.