رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند ابتلا به کرونا و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان رضوی کاهشی است هر چند که طی شبانه روز گذشته یک بیمار مبتلا به کرونا در این استان جان باخت.

روند ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی کاهشی است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد پهلوان  افزود: شمار بستری شدگان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی طی سه روز گذشته با چهار درصد کاهش از ۲۴۷ نفر به ۲۳۷ نفر کاهش یافته است که ۸۵ نفر آنان بدحال هستند و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد:در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که ۱۶ شهرستان استان را شامل می شود شمار فوت شدگان بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته صفر بوده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بیش از ۱۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۶۳ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه تحت درمان هستند

پهلوان افزود: همچنین روزانه حدود ۱۰۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می شوند که از این تعداد روزانه حدود ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین روزانه حدود ۳۴۱ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز حدود ۴۸ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت زیر پوشش این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.