انتخابات

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی نسبت به متخلفان عدم درج قیمت بر روی کالا با توجه به افزایش جریمه آن از ۲۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون تومان بر طبق ابلاغ جدید قانون تعزیرات، هشدار داد.

جریمه سنگین برای درج نکردن قیمت کالا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری یکی از رایج‌ترین تخلفات صنوف را عدم درج قیمت بر روی کالا دانست و افزود: با توجه به ابلاغ قانون جدید و تشدید نظارتها در این زمینه صاحبان صنوف بایستی به هر صورت ممکن قیمت فروش را بر روی کالا نصب کرده یا در معرض دید خریداران قرار دهند.

وی بیان کرد: پس از اعلام قیمتهای جدید در چندین قلم کالایی، بازار به شدت از سوی بازرسان تحت نظارت قرار دارد و باید قیمتهای جدید برای کالاها رعایت شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی گفت: طبق مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار کشور، در راستای تقویت جریان تامین و توزیع کالاهای اساسی شامل روغن نباتی، گوشت‌مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات، کالاهای مذکور مربوط به تولید قبل از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه و بعد از آن باید با قیمتهای جدید عرضه شود.

دلداری اظهار داشت: هم‌اینک با کنترل‌های انجام شده در سطح شهر، فراوانی مرغ و تخم‌مرغ آشکار است و حتی مازاد این اقلام نیز وجود دارد، به طوریکه فروشندگان آماده هستند آنها را به قیمت تمام‌شده و بدون سود قانونی عرضه کنند.

وی با اشاره به افزایش ساعات کار نانوایی‌ها گفت: هیچ نانوایی حق تعطیلی بدون مجوز را ندارد، امروز یکی از نانوایی‌ها در مشهد به دلیل تعطیلی غیر مجاز پلمب شد، چندین تخلف نیز از نانوایی ها در خصوص کم‌فروشی و عدم نصب نرخ نامه محرز شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ابلاغ دستورات جدید مسوولان، برخوردها با متخلفان  در سطح بازار شدید خواهد بود، لذا صنوف سعی کنند ضوابط را در فروش اقلام رعایت کنند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.