معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال ۷۰ درصد از مشترکان برق این کلانشهر الگوی مصرف را رعایت کردند و میانگین مصرف آنها در ماه کمتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف بود.

۷۰ درصد از مشترکان برق مشهد الگوی مصرف را رعایت کردند

به گزارش قدس آنلاین، حسن حشمتی  افزود: الگوی مصرف برای ماه های غیرگرم ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه و برای ماه های گرم سال شامل خرداد، تیر، مرداد و شهریور ۳۰۰ کیلووات ساعت است.

وی اضافه کرد: زمانی که ۷۰ درصد از مشترکان یک کلانشهر الگوی مصرف را رعایت کنند این نسبت برای شهرهای کوچکتر افزایش می یابد و درصد بیشتری از مشترکان آن شهرها نسبت به رعایت الگوی مصرف اهتمام دارند.

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: شرکت توانیر تشویق قابل توجهی را برای مشترکان در ماه های گرم سال در نظر گرفته است به طوری که اگر مشترکی سقف الگوی مصرف را رعایت کرده و قبض مصرفی اش نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داشته باشد به ازای کاهش هر یک کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان از هزینه برق مصرفی اش کسر می شود.

وی در خصوص لزوم رعایت الگوی مصرف توسط ادارات افزود: در تصویب نامه هیات وزیران در ۲۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، یک سری سیاستها برای مصرف برق صاحبان صنایع و دستگاه های اجرایی تدوین و ابلاغ شد که طبق آن ادارات و بانکها موظف هستند در ماه های گرم سال در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۶۰ درصد از مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند.

وی اظهار داشت: شرکتهای برق در سراسر کشور نیز موظف هستند ادارات و دستگاه های اجرایی را پایش کرده و به نهادهایی که طبق تصویب نامه هیات وزیران عمل نکنند، هشدارهای لازم را به آنها بدهند.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی گفت: هنوز برای دادن هشدار نسبت به مصرف برق زیاد ادارات در خراسان رضوی زود است زیرا خوشبختانه امسال برخلاف سال گذشته گرمای زودرس در استان رخ نداد و از خرداد ماه آرام آرام هوا در حال گرم شدن است و این موضوع، مصرف برق از محل وسایل سرمایشی را نیز کاهش داده است.

حشمتی افزود:هم اینک مشکلی در تولید برق نسبت به میزان مصرف در شبکه وجود ندارد و دولت نیز سیاستهای تشویقی و فرهنگی را برای بخشهای صنایع و کشاورزی به لحاظ مدیریت مصرف اتخاذ کرده و در تلاش است تا کمبود تولید در ایام اوج مصرف را مدیریت کند تا بخش خانگی دچار خاموشی نشود.

وی اضافه کرد: پارسال به دلیل گرمای زودرس، نیروگاه ها مجبور شدند که بدون انجام تعمیر و نگهداری به تولید برق مشغول شوند و این مهم فشار مضاعفی را بر نیروگاه ها وارد کرد اما امسال که شرایط آب و هوایی بهتر است نیروگاه ها نیز به موقع توانسته اند دوره تعمیر و نگهداری خود را پشت سر بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.