غرفه آستان قدس رضوی در نخستین نمایشگاه خانواده «مهرانه» با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شد.

استقبال از غرفه آستان قدس رضوی در نخستین نمایشگاه خانواده «مهرانه»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، همزمان با روز عفاف و حجاب،از تاریخ ۲۱ تیر ماه در یک رویداد نمایشگاهی و برای چهار روز، «مهرانه»، یک کار فرهنگی خانواده‌محور در حوزه عفاف و حجاب، در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد کلید خورد و آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف این نمایشگاه حضور فعالی یافت.
در همین راستا برخی موسسات آستان قدس رضوی همچون به نشر، بنیاد پژوهش‌های اسلامی، مرکز قرآن کریم، معاونت تبلیغات اسلامی، موسسه تربیت بدنی، مرکز جامع مشاوره و مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی در فضایی به وسعت ۳۱۰ متر به ارائه خدمات و عرضه محصولات خود پرداختند.

 

ارائه محصولات بانوان کارآفرین
مرکز امور بانوان و خانواده بنیادکرامت رضوی در دو بخش به ارائه محصولات بانوان کارآفرینی که در طرح «مادران ارزش آفرین» حضور داشتند در این نمایشگاه شرکت کرد. این طرح با محوریت حمایت، پشتیبانی و توانمندسازی بانوان نوآور و کارآفرین در حال اجراست و محصولاتی در حوزه پوشاک، تغذیه و صنایع دستی تولید می‌کند که عرضه این محصولات یکی از فعالیت‌های محوری در این نمایشگاه بود.
همچنین اکران پوسترهای مرتبط با عفاف و حجاب، اجرای طرح «حصان» با موضوع حجاب، صیانت از نجابت، نمایش پوسترهای حجاب زائر و اسناد واقعه گوهرشاد در قالب تابلوها و کارهای ترویجی و تبیین حجاب از جمله اهداء ساق دست، گیره روسری و .. به نوجوانان و جوانان دختر و عرضه کتابها و سی دی های مرتبط با موضوع حجاب از دیگر فعالیت‌های این مرکز در این نمایشگاه بود.

 

معرفی ۷۸ اثر با موضوع عفاف و حجاب 
موسسه به‌نشر نیز از موسسات تابعه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با ارائه ۵۸ اثر  انتشار یافته با موضوع عفاف و حجاب، ویژه کودک و نوجوان و بزرگسال در این نمایشگاه حضور فعالی داشت.
بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این نمایشگاه به معرفی ۲۰ اثر انتشار یافته خود با موضوع عفاف، حجاب و خانواده پرداخت که از جمله این آثار می‌توان به مجموعه مقالات برگزیده همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی، دفاع از حقوق زن در اسلام، کاوشی نو در مسأله حضور اجتماعی زنان، از خانواده چه می‌دانیم؟ و.... اشاره کرد.
همچنین تأثیر نگرش مثبت به زندگی در بهبود ارتباط با همسران، مدیریت خانواده، خانواده در پرتو قرآن و سنت، معیارهای و روش‌های ارزشیابی محصولات فرهنگی کودکان، سبک زندگی، خلاصه‌ای از زندگی حضرت زهرا(ع)، جلوه‌های تقوا (داستان‌های زندگی حضرت زهرا(س))، بانوی بزرگ (قرائتی از زندگانی حضرت زینب(س))، مسجد گوهرشاد، مدخل واقعه مسجد گوهرشاد در دایرة‌المعارف آستان قدس رضوی، امر به معروف و نهی ازمنکر (مایکل کوک)، درس‌هایی از نهج البلاغه «امر به معروف و نهی از منکر در سیره رضوی»، از دیگر آثار عرضه شده در این نمایشگاه است.
همچنین تبیین واقعه گوهرشاد و مباحث امر به معروف و نهی از منکر توسط کارشناس تخصصی و ارائه متن مقاله و مصاحبه با روزنامه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در حوزه عفاف،حجاب و خانواده از دیگر برنامه‌های اجرایی این مرکز در نمایشگاه مهرانه بود.

 

اجرای فعالیت‌های قرآنی 
مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی نیز با اجرای برنامه‌هایی همچون تبلیغ و ترویج طرح «من قرآن را دوست دارم»  با محوریت نهضت آموزش روخوانی قرآن کریم و آموزش صحیح خوانی نماز، اجرای برنامه وضو و نماز و اجرای پانتومیم، آموزش وضو با استفاده از تصویرخوانی موضوعی، قرائت قرآن توسط کودکان و نوجوانان، آموزش روخوانی قرآن به روش قصه و بازی، آموزش روش تدریس مهدالرضا(ع)،  آموزش آیات و روایات، حفظ آیات همراه با بازی پازل، حفظ سوره‌های کوتاه، آموزش حفظ با بازی با اشکال هندسی، آشنایی با سیره معصومین(ع) نیز در این نمایشگاه حضور یافت.

 

مشاوره حضوری با موضوعات زندگی سالم رضوی
همچنین مشاوره حضوری با موضوعات زندگی سالم رضوی، روابط زوجین، تربیت فرزند توسعه فردی و... از جمله برنامه های مرکز جامع مشاوره و خدمات آستان قدس رضوی در نمایشگاه مذکور است.
این نمایشگاه که از تاریخ  ٢١ تا ٢٤تیر ماه در نمایشگاه بین‌المللی مشهد پذیرای علاقمندان به موضوع عفاف و حجاب بود؛ شب گذشته به کار خود پایان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.