رئیس شورای اسلامی شهرستان تربت جام از وضعیت موجود کم آبی در روستای یخک انتقاد کرد و گفت: با گذشت دو ماه از حادثه قنات روستای یخک و کشته شدن دو نفر، متاسفانه مردم این روستا با اَبر بحران کم آبی مواجه هستند.

مشکل قنات روستای یخک

به گزارش قدس آنلاین، صدیق تنهایی با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و یاران با وفایش گفت: امام حسین علیه السلام نمونه بارز عدالت خواهی بود که با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد و ما باید با تبعیت از او اسلام و انقلاب را ضمانت کنیم.
رئیس اسلامی شهرستان تربت جام با انتقاد از  مسئولان اجرایی نسبت به مشکلات روستای یخک گفت: با گذشت دو ماه از حوادث  لایروبی قنات روستای یخک متاسفانه ساکنین آن با اَبر بحران کم آبی مواجه هستند و ضرورت دارد، جهاد کشاورزی نسبت به وضعیت موجود تسریع نماید و قطعاً شورای اسلامی شهرستان  مشکلات این روستا را از مدیریت جهاد کشاورزی پیگیری خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت جام گفت:در حال حاضر اعتبارات تخصیصی به قنوات به صورت اسناد خزانه است و با اعتبارات موجود در سال ۲ تا ۳ قنات لایروبی خواهد شد. این در حالی است که بالغ بر ۴۵ رشته قنات با توجه به کاهش نزولات آسمانی  شرایط بحرانی دارد و در خواست گردیده است از دیگر اعتبارات مناطق محروم و متوازن پیش بینی و تامین اعتبار شود. 
 وی گفت: قنات روستای یخک یکی از همین قنوات است  که با توجه به خسارت سیل موجب خسارت شدید و از انتفاع خارج شد.
وی گفت: لایروبی قنات یخک از پروژه های مصوب عمرانی جهاد کشاورزی نبوده است  اما به مالکین قنات راهنمایی لازم و فنی آموزش داده شد، که متاسفانه مالکین بدون نظر کارشناسی اقدام و منجر به حادثه شد. 
مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: بلافاصله با برنامه ریزی صورت پذیرفته و هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی استان، مبلغی برای لایروبی تخصیص و به مالکین قنات اعلام شد، اما متاسفانه با گذشت دو ماه از خسارت به قنات، هنوز مالکین ، نماینده ای  برای احیای  قنات  و عقد قرارداد با صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان معرفی نکردند. وی گفت برای عقد قرارداد حضور نماینده مالکین الزامی است و به دنبال آن تعیین پیمانکار صورت می پذیرد. وی پیشنهاد کرد در صورت عدم مراجعه نماینده مالکین،  شورای روستای یخک بایست این مهم را انجام دهد و در حال حاضر نباید وقت کُشی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.