رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از رونمایی سامانه جامع اطلاعات و آمار استان تهران همزمان با هفته دولت خبر داد.

رونمایی از سامانه جامع اطلاعات و آمار استان تهران

به گزارش قدس آنلاین، علاءالدین ازوجی، درباره سامانه جامع اطلاعات و آمار استان تهران گفت: وجود آمار دقیق در تمامی حوزه‌ها لازمه تصمیم گیری و تصمیم سازی مسئولان در برنامه ریزی کشور است. بهینه سازی نظام آماری یکپارچه، جمع آوری آمار استاندارد، دسترسی آسان و سریع به آمار و جلوگیری از موازی کاری از اهداف ایجاد سامانه جامع آمار و اطلاعات است و این سامانه پاسخگوی نظام آماری و برنامه ریزی خواهد بود.

وی افزود: در آینده نزدیک، سامانه جامع اطلاعات و آمار در اختیار همگان خواهد بود تا اطلاعات آن در حوزه های کارشناسی و پژوهشی مورد بهره برداری قرار گیرد.


ازوجی ادامه داد: بخشی از خروجی اطلاعات این سامانه، علاوه بر بهره مندی مسئولان در امر تصمیم گیری، در تدوین برنامه هفتم توسعه نیز کمک خواهد کرد.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در تشریح ویژگی‌های این سامانه نیز گفت: ایجاد پایگاه اطلاعاتی کامل و متن محور، مدیریت اطلاعات به صورت اساسی و قلم محور، انتشار آمار، تهیه گزارشات و داشبوردهای مدیریتی از ویژگی های این سامانه است.


وی تاکید کرد: در این سامانه، دسترسی به سالنامه‌های آماری، نتایج سرشماری های نشریات شاخص‌های فصلی در سال های مختلف و دسترسی یکپارچه به سالنامه آماری دستگاه های اجرایی فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.