دکتر عبدالحمید طالبی گفت: اربعین، جغرافیای مشترک را برای حضور و اتحاد ملل و مسلمان فراهم کرده است. انشالله بتوانیم همانطور که مقام معظم رهبری در خصوص تمدن نوین اسلامی براساس گفتمان اسلامی بیان کردند، از این رویداد بهره کافی ببریم.

 اربعین جغرافیای مشترک امت اسلام و زمینه ساز ظهور است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عبدالحمید طالبی در مراسم افتتاحیه سلسله نشست‌های اربعین‌شناسی(مدرسه تابستانه اربعین) که به همت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد،ضمن اشاره به حضور فعال بعثه مقام معظم رهبری در مراسم اربعین، اظهار کرد: پیاده روی اربعین حسینی(ع) بزرگترین تجمع مسلمانان بعد از کنگره عظیم حج است و یکی از بزرگترین تجمعاتی است که الحمدالله روز به روز بر شوکت و عظمت آن افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: اربعین حسینی(ع) به تعبیر مقام معظم رهبری یک رویداد جهانی است و جهانی‌تر هم خواهد شد، این رویداد با استفاده از مغناطیس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) زمینه را برای تمدن نوین اسلامی براساس وحدت امت اسلام فراهم می‌کند.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه شکل‌گیری نوین اسلامی، نیاز به همکاری همه ملل و مسلمان دارد، افزود: در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) مشاهده می‌کنیم که از همه ادیان و مذاهب مختلف در این راه با خلوص و با عشق به امام حسین(ع) گام برمی‌دارند و با یک هدف مشترک در این رویداد عظیم شرکت می‌کنند.

طالبی با اشاره به اینکه تمدن‌سازی فرایندی است که از زمان شهادت امام حسین(ع)تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه و جاری خواهد بود، اضافه کرد: هدف حضرت اباعبدالله الحسین (ع) احیای دین جدش پیامبر اعظم (ص) بود و در حال حاضر اگر ما به دنبال تحقق نوین اسلامی هستیم و هدف ما حاکمیت جهان‌بینی و نگاه اصیل اسلامی در جهان است این تمدن‌سازی نیاز به یک جغرافیای مشترک دارد.

وی ادامه داد: اربعین، جغرافیای مشترک را برای حضور و اتحاد ملل و مسلمان فراهم کرده است که انشالله بتوانیم همانطور که مقام معظم رهبری در خصوص تمدن نوین اسلامی براساس گفتمان اسلامی بیان کردند، از این رویداد بهره کافی ببریم.

رییس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: حضرت امیر المومنین (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند تفرقه زمینه انحراف در جامعه اسلامی را مهیا می‌سازد و ما باید برای رسیدن به آن هدف کامل تمدن نوین اسلامی به دنبال وحدت باشیم تا زمینه سازی تمدن‌سازی نوین فراهم شود.

طالبی در پایان سخنان خود بیان کرد:امیدواریم ثمرات علمی این همایش اثرات موثری در این رویداد عظیم جهانی داشته باشد و همه ما در تحقق تمدن نوین اسلامی گام‌های مثبتی را برداریم و از همه بزرگورانی که با مشارکت علمی‌شأن در این همایش شرکت داشتند سپاسگزاریم.

انتهای پیام/

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.