رئیس‌جمهور خطاب به همتای ازبکستانی خود، گفت: پیشرفت شما را پیشرفت خودمان می‌دانیم و برای توسعه روابط دو کشور هم مانعی را نمی‌شناسیم.

رئیسی: برای توسعه روابط دو کشور مانعی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جریان نشست با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان گفت: سالگرد استقلال ازبکستان را به جنابعالی و همکاران محترم تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: بدون تردید این سال‌ها ازبکستان پیشرفت‌های خوبی به ویژه در دوره نخست وزیری و در حال حاضر نیز دوره ریاست جمهوری جنابعالی داشته است.

رئیس جمهور تصریح کرد: واقعیت این است که روابط ما با کشور ازبکستان یک روابط منطقه‌ای نیست، بلکه یک رابطه عمیق فرهنگی و تمدنی و قلبی بین دو ملت و دو کشور است؛ ما پیشرفت‌های شما را پیشرفت خود می‌دانیم و برای توسعه روابط بین دو کشور هیچ مانعی را نمی‌شناسیم.

رئیسی گفت: علی‌رغم تحریم‌ها در جمهوری اسلامی پیشرفت‌های بسیار خوبی در این سال‌ها ایجاد شده است. ملت ما اراده کرد و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کرد و امروز ظرفیت‌های بسیاری در ایران ایجاد شده است.

وی افزود: این ظرفیت وجود دارد که ما روابط دوجانبه را در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه تبادل تجاری و اقتصادی افزایش دهیم. همچنین می‌توان در موضوع ترانزیت و حمل و نقل همکاری‌های خوبی بین دو کشور شکل بگیرد.

رئیس‌جمهور خطاب به همتای ازبکستانی خود، گفت: من همان طور که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به شما گفتم، ما آمادگی داریم در حوزه انرژی همکاری خوبی داشته باشیم. با مذاکراتی که بین وزیر نفت ما آقای اوجی و مسئولان بخش انرژی جنابعالی انجام شده است، امیدوارم که گام‌های خوبی در جهت توسعه روابط در حوزه انرژی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه امضای اسناد بین دو کشور جلوه خوبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف است، افزود: در ارتباط با کشاورزی ما تجربیات خوبی در این مدت داریم و کشاورزی می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری بین دو کشور باشد.

رئیس‌جمهور گفت: در گام اول سطح ارتباط تجاری فعلی می‌تواند از ۵۰۰ میلیون دلار به ۳ تا ۴ برابر افزایش پیدا کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.