کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:امروز و فردا با روند کند افزایش دمای هوا در استان مواجهیم ولی از روز چهارشنبه دوباره شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود.

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی/وزش باد شدید پیش بینی می‌شود
به گزارش قدس آنلاین خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: با ادامه فعالیت موج ناپایداری که از شب گذشته موجب بارش پراکنده در مناطق شرقی استان شد هم اکنون نیز پدیده جوی قابل ذکر در استان به خصوص در مناطق شمالی و شرقی، ایجاد مه و کاهش دید است.
کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: به تدریج و با گرم شدن هوا، از غلظت مه کاسته می‌شود و تا ساعات بعد از ظهر انتظار داریم که جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق استان شکل بگیرد. همچنین از اواخر وقت امروز مناطق غرب و جنوب غربی، شاهد افزایش ابرناکی خواهند بود که احتمال رگبار پراکنده باران و ایجاد رعد و برق نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی گفت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اوایل فردا شب ضمن این که بر میزان و گستردگی این سامانه ناپایدار بارشی افزوده می‌شود در نیمه شمالی استان بر میزان بارشها افزوده می‌شود و این وضعیت تا پایان هفته تداوم خواهد داشت.

آهنگر زاده افزود: فردا وزش باد به نسبت شدید تا شدید در بسیاری از مناطق خراسان رضوی پیش بینی می‌شود و طی شبانه روز گذشته نیز فریمان با سه درجه سانتیگراد و بردسکن با ۲۵ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی بوده اند.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی با بیان این که دمای فعلی مشهد ۱۴ درجه سلسیوس است اضافه کرد: دمای این شهر در گرمترین ساعات امروز به ۲۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.