رسول معتمدی در آستانه مسابقات جهانی در رقابت‌های لیگ دچار مصدومیت شد تا شانس اول کسب مدال در جهانی این مسابقات را به راحتی از دست بدهد.

فرصت‌سوزی به سبک فدراسیون وزنه‌برداری/ مسابقات لیگ مهم‌تر بود یا جهانی؟

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات جهانی وزنه‌برداری که اولین میدان گزینشی المپیک هم محسوب می‌شود از ۱۴ آذرماه به میزبانی کلمبیا برگزار خواهد شد. پیش از این برخی چهره‌های نام‌آشنای وزنه‌برداری ایران همچون سهراب مرادی، علی هاشمی و علیرضا یوسفی از حضور در این مسابقات انصراف دادند. مرادی همچنان درگیر مصدومیت است و از حضور در این مسابقات انصراف داد. علی هاشمی و علیرضا یوسفی هم به ترتیب هر کدام به گفته سرمربی تیم ملی با تصمیم شخصی و به دلیل عدم آمادگی جسمانی از حضور در اردوی تیم ملی جهت آمادگی برای مسابقات جهانی انصراف دادند.

یکی از مشکلات جدی وزنه‌برداری ایران عدم پشتوانه‌سازی است به طوری که اهالی این رشته بارها اعلام کردند حتی برخی اوزان خالی از وزنه‌برداراست؛ رشته مدال‌آور ایران در تمامی ادوار المپیک به قدری تهی شده که در همین مسابقات جهانی اعزام کیفی در دستور کار قرار گرفت اما با این وجود هم برخی وزنه‌برداران از حضور در جهانی انصراف دادند و می‌توان گفت از بین نفرات حاضر، رسول معتمدی بیشترین شانس کسب مدال در جهانی را داشت. او در چندین مسابقه از جمله بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا توانایی خود را به عرصه نمایش گذاشت و نشان داد یک وزنه‌بردار قابل اعتماد برای میدان جهانی است اما هفته اول مسابقات لیگ خبر تلخی برای وزنه‌برداری ایران به همراه داشت.

رسول معتمدی که با تیم ذوب‌آهن قرارداد داشت دچار مصدومیت شد و مسابقات جهانی را از دست داد. وضعیت آرنج معتمدی هنوز مشخص نیست و دررفتگی ندارد، اما از ناحیه پشت بازو دچار پارگی و آسیب‌دیدگی شده که با این شرایط قطعا مسابقات جهانی را از دست داده است. او باید همچنان تحت درمان باشد تا میزان آسیب‌دیدگی‌اش به طور دقیق مشخص شود اما سوال اصلی اینجاست چرا او باید در مسابقات لیگ شرکت کند، در شرایطی که کمتر از یک ماه دیگر تا مسابقات جهانی زمان باقی مانده است؟ مگر معتمدی شانس اول کسب مدال در مسابقات جهانی نبود چرا برای حفظ این قهرمان تا قبل از مسابقات جهانی برنامه‌ریزی درستی صورت نگرفت؟

از طرف دیگر معتمدی رقابت سنگینی با رضا دهدار در حرکت یک ضرب در مسابقات لیگ برتر داشت و زیر وزنه ۱۷۷ کیلوگرم دچار مصدومیت شد. حالا این سوال مطرح است چه نیازی بود این رقابت سنگین بین این دو وزنه‌بردار ملی پوش بر سر یک رقابت غیر ضروری در آستانه مسابقات جهانی به وجود بیاید تا شانس مسلم کسب مدال برای ایران از دست برود؟ در حال حاضر در فدراسیون وزنه‌برداری بزرگان این رشته از حسین‌رضازاده تا بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، کوروش باقری، حسین توکلی و غیره حضور دارند و قطعا انتظار بیشتری می‌رفت تا فدراسیون وزنه‌برداری با تصمیمات درست و منطقی برای حفظ ورزشکاری که روی مدال او می شد در مسابقات جهانی حساب کرد اینچنین ریسک نکرده و فرصت به این مهمی را از دست ندهند.

منبع: آنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.