نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه در برخورد با کسانی که در اغتشاشات اخیر به دروغ گویی پرداخته و در این جهت هیچ گونه ادعا و مستندی نیز ارائه نمی کنند برمبنای آنچه در قانون آمده است برخورد قاطعانه؛ صریح، سریع و شفاف داشته باشد و مماشات را کنار بگذارد.

حجت الاسلام نبویان: قوه قضائیه دربرخورد با دروغ پردازان مماشات را کنار بگذارد/ مماشات بیش از این جفا در حق مردم است
حجت الاسلام محمود نبویان در گفتگو با قدس آنلاین درباره برخورد با دروغ پراکنی برخی خواص و سلبریتی ها در اغتشاشات اخیر گفت: دفاع برخی سلبریتی ها، بازیکن های ورزشی و چهره های سیاسی از رفتارهای وحشیانه ای که طی دو ماه اخیر برخی افراد در اغتشاشات انجام دادند جای تامل دارد.

وی افزود: اگر دفاع این افراد از روی جهالت و نادانی باشد نگرانی پیرامون آن وجود ندارد اما اگر دفاع آنها از روی توجه و آگاهی باشد به نوعی معاونت در جرم محسوب می شود زیرا طبق آیات قرآنی کسی که راضی به انجام کاری باشد یا ان را اشاعه و ترویج دهد مانند کسی است که آن را انجام داده باشد، حتی اگر خودش نیز آن را انجام ندهد اما در جرم افرادی که مرتکب آن شوند شریک می باشد.

نماینده تهران و ری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با کسانی که با دروغ پردازی معاونت در جرم مرتکب می شوند باید برخورد قاطع صورت بگیرد، افزود: از این افراد باید خواسته شود که مدارک و مستندات ارائه کنند همانطور که من در کمیسیون اصل ۹۰در مورد حرف هایی که یک ورزشکار درباره یک دختر اردبیلی زده بود چند بار خواستم که مدارک و اسناد حقیقی را ارائه کنید تا مورد بررسی شفاف قرار دهیم اما تاکنون هیچ گونه مدرکی ارائه ندادند .

حجت الاسلام نبویان افزود: گوش برخی افراد و خواص به جای اینکه به بلندگوهای داخل و نظام متوجه باشد به بلندگوهای دشمنان ملت است و نکته جالبتر اینکه در این زمینه هیچ گونه تحقیقی نیز انجام نمی دهند و صرفا به بازنشر آنها اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه مماشات قوه قضائیه از حد گذشته است، افزود: قوه قضائیه باید با کسانی که در اغتشاشات اخیر به دروغ گویی پرداخته و در این جهت هیچ گونه ادعا و مستندی نیز ارائه نمی کنند برمبنای آنچه در قانون آمده است برخورد قاطعانه؛ صریح، سریع و شفاف داشته باشد و مماشات را کنار بگذارد.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید با کسانی که در جریان این اغتشاشات ادم کشی و قتل کردند حکم قصاص را هرچه سریعتر اجرا کند، تصریح کرد: همچنین با برخی سلبریتی ها، سیاسیون و ورزشکاران که با دروغ به نوعی روی آتش اغتشاشات و سلب امنیت و کشتن انسان های بی گناه بنزین می ریزند مماشات را کنار بگذارد زیرا مماشات بیش از این جفا در حق مردم است.

وی افزود: برخورد لازم به معنای این نیست که حتما برای این ها زندان در نظرگرفته شود بلکه افرادی که حکم آنها معاونت در جرم است باید طبق آنچه در قانون اساسی تعریف شده است از یک سری حقوق اجتماعی محروم شوند .

خبرنگار: رضاطلبی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.