مدیر کل ثبت اسناد واملاک خراسان رضوی از رشد ۲۲.۵۸ درصدی اسناد صادره استان در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد ۲۲ درصدی صدور اسناد مالکیت استان خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان آنلاین، محمد نخعی از صدور ۲۰۴ هزار و ۴۰۲ سند مالکیت تا پایان آبان ماه در استان خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: این میزان نسبت به ۱۶۶ هزار و ۷۵۶ سند صادره در مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۲.۵۸ درصدی داشته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت ۵۱ درصد اسناد صادره استان مربوط به شهرستان مشهد است، که از مجموع ۱۰۴ هزار و ۲۸۹ سند مالکیت صادر شده در مرکز استان ادارات مناطق چهار، دو و یک مشهد به ترتیب با ۲۷۱۹۷ و ۲۱۳۲۱ و ۱۸۵۴۷ سند مالکیت بیشترین اسناد مالکیت را صادر کرده‌اند.
وی همچنین از صدور بیش از ۲ هزار و ۳۷۱ سند وقفی با ۵۶.۷۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در مسیر صیانت از اموال و نیات خیرین تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم تمامی رقبات وقفی استان را سند دار کنیم.
نخعی در بخش دیگری از سخنان خود به قوانین خاص در ثبت اسناد و املاک اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن موفق شدیم ۱۱ هزار و ۷۸۴ سند مالکیت صادر و تحویل دهیم که ۴۹.۱۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه قبل را نشان می دهد. همچنین در اجرای قانون ساماندهی املاک و اراضی فاقد سند رسمی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ درخواست پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور سند مالکیت شده است که قریب به ۲۷ درصد رشد نسبت به ۸ ماهه ابتدای سال قبل را نشان می دهد.
مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به سیاست های سازمانی در راستای سند دار نمودن اراضی کشاورزی اظهار کرد: استان خراسان رضوی یکی از استان های پیشتاز کشور در این بخش است که تا کنون موفق به صدور بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ سند مالکیت برای اراضی کشاورزی استان شده است که بیش از ۳۶ درصد این اسناد صادره مربوط به اراضی کشاورزی شهرستان مشهد است.
وی افزود: تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی نقش موثری در حمایت از این قشر زحمت کش هم به عنوان پشتوانه مالی در تامین وثایق بانکی در مسیر توسعه کشاورزی استان داشته و هم با مشخص شدن حدود دقیق اراضی مانع از بروز اختلافات ملکی و تشکیل پرونده های قضایی در استان می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.