به گزارش قدس آنلاین به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این پروژه شامل یک ابر هادی برای هوانوردی با گازهای گلخانه ای اندک(SCALE) است که هدف آن ترویج و گسترش فناوری های ابررسانایی در سیستم های توزیع برق هوابرد است.
رافائل بلو مدیر بخش منابع انسانی و امور مالی CERN در این باره می گوید: آزمایشگاه در تحقیقاتش محدودیت های علم و مهندسی را می شکند و با کمک شرکای صنعتی اش می تواند نوآوری را ترویج کند و تاثیر زیست محیطی مثبتی ایجاد کند. همانطور که توافقنامه با ایرباس نشان داد فناوری های ما پتانسیل بکارگیری برای تامین نیازهای حمل ونقل پاک در آینده را دارند. این شراکت نخستین گام در مسیر ما برای تبدیل شدن به رهبری اروپا در هوانوردی است.
ساندار بور شافر مدیر ارشد اجرایی پروژه «ایرباس آپ نکست» در این باره می گوید: نقش ما در ایرباس آپ نکست اکتشاف فناوری هایی است که در آینده صنعت هوایی به کار می روند. ما هم اکنون مشغول توسعه یک نسخه اولیه از ابررسانایی به نام ASCEND هستیم تا قابلیت اجرایی این پروژه برای هواپیماهای برقی و هیبریدی را بررسی کنیم. ترکیب دانش به دست آمده از این نسخه اولیه و قابلیت های یگانه CERN در حوزه ابررسانا ها یک شراکت طبیعی است.
این پروژه در صورت موفقیت آمیز بودن می تواند تا پایان ۲۰۲۵ میلادی یک پیشرانه برودتی مجهز به ابررسانای عادی را تولید کند که شامل یک پیوندDC (کابل و کریواستات) با دو سیم جریان است. این ابزار همچنین یک سیستم خنک کننده دارد که با گاز هلیوم کار می کند.
نظر شما