انتخابات

دانش آموزان پایه دوم هر هفته یک ساعت از ساعات آموزشی خود را در قالب طرح مسجد، مدرسه و منزل، در مساجد نزدیک منزل خود می‌گذرانند.

حضور کلاس دومی‌ها در مساجد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محقی سرپرست ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی گفت: طرح مسجد، مدرسه و منزل در گام نخست در هفت مسجد شهرستان بیرجند با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان، حوزه علمیه، مرکز رسیدگی به امور مساجد، بسیج محلات و سازمان تبلیغات اجرا می‌شود.

مسجد محمد رسول الله (ص)، مسجد باقرالعلوم (ع)، مسجد آل رسول (ص)، مسجد خاتم النبین (ص) مهرشهر، مسجد امام رضا (ع) حاجی آباد، مسجد امام هادی (ع) بلوار شعبانیه و مسجد جامع صاحب الزمان (عج) مهر شهر مجری این طرح در مرحله اول هستند.

حجت الاسلام محقی افزود: بر اساس این طرح دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی ساعات آموزشی یک روز از روزهای هفته را در مسجد نزدیک مدرسه خود حضور می‌یابند و در ساعات حضور دانش آموزان در مساجد برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، ورزشی و آموزشی متناسب با سن دانش آموزان برگزار می‌شود و برای دانش آموزان یک روز با خاطرات خوب برجا می‌ماند.

سرپرست ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی مدرسه، مسجد و خانواده را سه عنصر رشد و تکامل انسان دانست و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی و همکاری مراکز آموزش و تربیتی محله به ویژه مدارس همجوار و پیرامون مساجد می‌توانند با شبکه سازی و جریان سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی مؤثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد بردارند.

او گفت: طرح مسجد، مدرسه، منزل بستری را فراهم می‌کند تا دانش آموزان و والدین با فضای معنوی مسجد بیشتر ارتباط داشته و از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کانون مسجد و فضای آموزشی مسجد برای تحقق اهداف آموزشی استفاده کنند.

حجت الاسلام محقی افزود: ایمن سازی جوانان و نوجوانان در برابر آلودگی‌های اخلاقی- عقیدتی جامعه، مقابله با تبلیغات دشمن در عرصه‌های جهانی برای فاسد کردن نسل جوان، تامین نیاز نسل جوان به پناهگاهی امن و مطمئن که در تنگناها و تصادمات روانی، عاطفی و حتی اجتماعی بدان تمسک جوید، تلاش برای توسعه آگاهی‌های دینی و وظایف مکلفین، آموزش و انتقال مفاهیم بلند دینی، صیانت از خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با جذب حداکثری به مساجد، پیوند نهاد مسجد، مدرسه و خانواده، و ایجاد نشاط و ارتقای سطح مهارت‌های اجتماعی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.