رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد گفت: مصرف آب در این شهرستان همانند دیگر کلان شهرهای کشور از برنامه ریزی صحیحی برخوردار نیست.

مصرف آب در مشهد از برنامه‌ریزی صحیحی برخوردار نیست

به گزارش قدس خراسان آنلاین، حجت الاسلام سید شهاب الدین نوری عصر پنجشنبه در شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان مشهد مقدس اظهار کرد: بخش زیادی از آب تولیدی در این شهرستان در کنار بارش اندک و نزولات جوی توسط مجاوران و زائران مصرف می شود.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد ادامه داد: در این راستا باید در جهت جداسازی آب شرب از سایر آب‌های مصرفی مانند کشاورزی، شست و شو و غیره به انضمام توسعه و ترویج فرهنگ صحیح مصرف برنامه‌ریزی و تلاش حداکثری صورت گیرد.

وی گفت: همچنین انتقال صحیح شیرابه زباله‌ها بویژه در محدوده جغرافیایی شهر رضویه به نحوی که با سفره‌های زیرزمینی تداخل نداشته باشد و آبهای عمیق و عمقی را آلوده ننماید، باید مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: همچنین باید برای پیشگیری از تجمع آبهای افزون بر مصرف پس از استحمام، شست و شوی البسه و اتومبیل‌ها در حوزه‌های راکد برای پیشگیری از سالک که یکی از مهمترین معضلات بهداشتی در شهر مشهد نیز به شمار می‌رود برنامه ریزی کرد.

رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد افزود:در سفر رییس جمهوری به استان خراسان رضوی در فروردین ماه امسال، مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای طرح اگوی فاضلاب شهر رضویه مصوب شد که اجرای این طرح از بخش رضویه تا تصفیه خانه فاضلاب شهری به مسافت ۶ کیلومتر حدود یک ماه دیگر آغاز خواهد شد.

گفتنی است؛ بررسی وضعیت ساماندهی استحصال منابع آبی شهر مشهد مقدس و شهرهای ملک آباد و رضویه، ارایه گزارش طرح الگوی شهر رضویه، گزارش توسعه شبکه آب و فاضلاب روستایی از مهمترین دستور کارهای شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهرستان مشهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.