به گزارش قدس آنلاین،جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکتهای خصوصی در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرهای کشور به ویژه کلانشهر تهران، اظهار کرد: متأسفانه تهران با چالش کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل ریلی مواجه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر کشورمان به خودکفایی حدود ۸۵ درصدی در تولید واگنهای مترو و قطعات آن اعم از شاسی، اتاق، تزیینات، بخشهایی از قوای محرکه و تجهیزات داخل واگنها دست پیدا کرده است، انتظار میرود در بخش تولید پلههای برقی ایستگاههای مترو نیز ظرفیت داخلی مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه قرارداد ورود ٦٣٠ دستگاه واگن به شبکه متروی تهران در نقطه تأمین ١٥ درصد منابع گره خورده و متوقف شده است، تصریح کرد: نوسازی ناوگان ریلی و اورهال کردن دو سوم قطارهای متروی تهران، ضرورتی اجتنابناپذیر است که این ظرفیت از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران وجود دارد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با تأکید بر اینکه اگر شرکتهای داخلی بتوانند نیاز داخل به اتوبوسهای شهری را تأمین کنند، هیچ اصراری به واردات نداریم، خاطرنشان کرد: نه تنها اصرار نداریم بلکه با رویِ باز از توانمندی تولیدکنندگان داخلی و استفاده از ظرفیت ساخت اتوبوسهای تولید داخل، استقبال و حمایت میکنیم و اولویت مدیریت شهری، خرید اتوبوسهای تولید داخل است.
نظر شما