کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی جدید از فردا پنجشنبه وارد استان خواهد شد که بیشتر مناطق را دربرخواهد گرفت.

بارش باران و برف از فردا بیشتر مناطق خراسان رضوی را دربرمی‌گیرد

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: این بارش ها به شکل باران و برف و با احتمال آب گرفتگی است که مه گرفتگی مناطق سردسیر و کوهستانی شمال استان را در پی خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین این سامانه، موجب افزایش ابرناکی و کاهش دما خواهد شد که پیش بینی می شود میانگین دمای هوای استان به میزان ۴ درجه کاهش یابد.

وی بیان کرد: بنا بر تحلیل نقشه و مدل های هواشناسی، در بازه زمانی شامگاه پنجشنبه تا عصر جمعه پیش رو، استان بیشترین حجم بارش ها را شاهد خواهد بود که نواحی جنوب غربی، نیمه غربی و بخش‌هایی از مرکز خراسان رضوی بیشترین تاثیر را از این سامانه خواهند داشت.

آهنگرزاده عنوان کرد: هم اکنون جوی نسبتا پایدار همراه با آلایندگی های جوی در استان خراسان رضوی مستقر است که این وضعیت تا پایان وقت امروز ادامه خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته نوسانات دمایی کلانشهر مشهد بین منفی یک و ۱۳ درجه بوده است و شهرستان های نیشابور و سرخس به ترتیب با منفی هفت و ۱۸ درجه، سردترین و گرمترین مناطق استان بوده اند.

وی بیان کرد: دمای کنونی هوای مشهد هشت درجه سلسیوس است و پیش بینی می شود امروز در گرمترین ساعت تا ۱۵ درجه سلسیوس افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.