درحالی که سومین دوره سوپرجام فوتبال اسپانیا به میزبانی عربستان سعودی برگزار می‌شود، رئال مادرید و بارسلونا امشب از ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران به میزبانی استادیوم ملک فهد ریاض به مصاف هم خواهند رفت تا هواداران فوتبال شاهد یک ال‌کلاسیکوی جذاب برای فتح جام با چاشنی فرصت انتقام بارسلونا از رقیب سنتی باشند.

امشب، ساعت ۲۲ سوپرجام فوتبال اسپانیا/ ال‌کلاسیکوی ریاضیات در ریاض

به گزارش قدس آنلاین، سال گذشته، همین استادیوم شاهد مصاف دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی بود. بارسلونا به‌عنوان قهرمان جام حذفی و رئال مادرید به‌عنوان نایب‌قهرمان لالیگا پا به این مسابقه گذاشته بودند و در نهایت این رئال مادرید بود که موفق به شکست دادن بارسلونا، صعود به دیدار فینال و در نهایت قهرمانی شد.

حالا در شرایطی دو تیم امشب به مصاف یکدیگر خواهند رفت که رئال ۲۴ ساعت بیشتر از بارسلونا استراحت داشته و در صورت تکرار پیروزی، تعداد قهرمانی‌هایش در تاریخ این مسابقات را با تعداد قهرمانی‌های بارسلونا برابر خواهد کرد. از طرف مقابل؛ اما ژاوی که تنها یک پیروزی تا فتح نخستین جام دوران مربیگری‌اش در بارسلونا فاصله دارد به هیچ عنوان راضی به شکست نخواهد شد؛ به‌خصوص اینکه شاگردانش فرصت انتقام از رئال را این بار در دیدار فینال غنیمت خواهند شمرد. هر تیمی پیروز این مصاف حساس در خاک ریاض باشد با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر فتح جام، روحیه‌ای مضاعف برای ادامه مسابقات فشرده داخلی خواهد گرفت.

بهترین خط دفاع مقابل خطرناک‌ترین خط آتش

بارسلونا در دیدار مقابل بتیس، ترک عادت نکرد و همچون هشت دیدار گذشته رودررو، دروازه‌اش را مقابل بتیس باز شده دید. شاگردان ژاوی که این فصل بهترین خط دفاعی را در میان تیم‌های حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی در اختیار دارند در این دیدار خط دفاعی‌ پراشتباهی داشتند و تکرار چنین اشتباهاتی مقابل خط آتش رئال که بهترین مهره‌های فاز تهاجمی در فوتبال اسپانیا را در اختیار دارد، جام را از آن ها دور و دورتر خواهد کرد. براساس ادعای آاس، بارسا با سیستم ۲-۴-۴ برابر رئال قرار می‌گیرد.

تعدد هافبک‌ها به بارسا اجازه کنترل بهتر و بیشتر بر توپ و میدان را خواهد داد و تا حدی امکان انتقال سریع توپ بین رئالی‌ها و طراحی ضدحملات خطرناک را خواهد گرفت. در خط دفاع برنامه ژاوی استفاده از رونالد آرائوخو در سمت راست است تا وینیسیوس را مهار کند. مدافع اروگوئه‌ای در ال‌کلاسیکوی برگشت فصل گذشته لالیگا در برنابئو به خوبی ستاره برزیلی را مهار کرد. آندریاس کریستنسن و ژول کُنده نیز مدافعان میانی خواهند بود. با این برنامه تاکتیکی، سرجی روبرتو و رافینیا قربانی خواهند شد و بر خلاف بازی با بتیس، این بار روی نیمکت خواهند نشست. برنامه ژاوی برای فینال جواب خواهد داد؟

آنچلوتی: همه جام‌ها مهم هستند

آنچلوتی در نشست خبری پیش از این دیدارگفت:« همه جام‌ها برای ما مهم هستند. این بازی در بسیاری از موارد از اهمیت بسیاری برخوردار است. جام‌ها همیشه سبب می‌شوند که جو خوبی در تیم ایجاد شود.هر روز برای پیروزی در دیدارها و فینال‌ها می‌جنگیم. این تیم انگیزه بسیار زیادی دارد و از شرایط خوبی برخوردار است. بازیکنان من به این سبک فشارها عادت دارند و ما اعتماد به نفس بالایی داریم».
وی در مورد فتح شش‌گانه گفت:« فکر کردن به فتح ۶ جام کاری است که ما در حال انجامش هستیم. ما می‌خواهیم در تمامی رقابت‌ها و دیدارها مبارزه کنیم. این کاری است که باید انجام دهیم. ما درباره مسائل سخت و پیچیده فکر نمی‌کنیم. باید قدم به قدم پیش برویم تا به خوبی به پایان فصل برسیم».

ژاوی: چاره‌ای جز قهرمانی نداریم

ژاوی پیش از این بازی در نشست خبری حاضر شد و به خبرنگاران گفت تیمش نهایت تلاشش را برای غلبه بر رئال مادرید به کار خواهد گرفت.

«رئال مادرید مانند همیشه است. آن‌ها روی حملات و در خط میانی بسیار قدرتمند هستند. این تیم قهرمان فعلی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپاست. آن‎ها قدرتی باورنکردنی در فینال‌ها دارند و ما باید با آن رقابت کنیم. انگیزه زیادی داریم و هیجان‌زده هستیم. این قهرمانی برای ما اهمیت زیادی دارد اما از نظر من، رئال هم بسیار قدرتمند است».

وی افزود:« جنبه روانی این بازی بسیار مهم است. آن‌ها تجربه بیشتری در فینال‌ها دارند؛ اما ما هم اشتیاق بسیاری برای این بازی داریم. باید سعی کنیم مثل ۶۰ دقیقه اول بازی با بتیس باشیم. انگیزه و بلندپروازی بخش جدایی ناپذیر این بازی خواهد بود. بارسا چاره‌ای جز قهرمانی ندارد. ما بارسا هستیم و باید این کار را انجام دهیم. این باشگاه برای من مهم‌ترین چیز است و بارساست که باید قهرمان باشد. چه ببریم و چه ببازیم، به تلاش برای قهرمانی در سایر رقابت‌ها ادامه خواهیم داد. قهرمانی برابر رئال ارزش بسیاری خواهد داشت».

خبرنگار: جواد رستم‌زاده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.