معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: دولت سیزدهم با وجود همه محدودیتها رشد منفی اقتصادی را ابتدا به صفر و سپس به سه درصد و نزدیک چهار درصد تبدیل کرد.

 رشد منفی اقتصادی در  دولت سیزدهم  به نزدیک مثبت چهار درصد رسیده است

به گزارش قدس خراسان، محسن کوشش تبار پنجشنبه شب در پایان نشست هم اندیشی معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداران سراسر کشور در مشهد افزود:دولت فروش نفت را به روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رساند.

وی ادامه داد:دولت سیزدهم با وجود محدودیتهای بی شمار، کم کار نکرده است و حتی کسانی که در خارج از کشور هستند به این مساله اذعان دارند اما ما خود باور نداریم.

او اضافه کرد: در دولت سیزدهم ترانزیت کالا ۶۰ درصد رشد داشته، صورتهای مالی شرکتها شفاف شده که کار کمی نبوده است، حضور ایران در پیمان شانگهای، ارتباط با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و توافقنامه ای که اخیرا شکل گرفت همه دستاوردهای بزرگ این دولت است.

معاون وزیر کشور گفت: در دولت سیزدهم ۶۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شد، مالیات بر درآمد واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافت که راهبردی جدی بوده و صدور مجوزهای کسب و کار تسهیل شده است، همچنین ایران در تولید فولاد در ردیف ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته و رکوردزنی کرده که اینها همه کارهای بزرگ دولت است.

کوشش تبار خطاب به معاونان اقتصادی استانداران حاضر در این نشست گفت: همه اقدامات مثبت دولت باید ابزاری برای امیدآفرینی در جامعه توسط شما قرار گیرد چون آن قدر تیرهای زهرآگین ناامیدی، تند و تیز است که برخی اوقات در ذهن مدیران دولت نیز می نشیند، اما معاونان اقتصادی استانداران باید بلندگوی عملکرد دولت باشند.

وی اظهار کرد: ۲۲ بهمن ماه امسال فرصتی است تا معاونان اقتصادی استانداران، امیدآفرینی را در جامعه ترویج دهند و این یک ماموریت جدی برای همه آنهاست که شبکه اطلاع رسانی امیدآفرینی در جامعه و محیط کسب و کار ایجاد کنند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد:معاونان اقتصادی استانداران باید از هم اکنون پیش بینی ها و آینده نگری در رفتارهای بازار را در خصوص عید نوروز پیش رو داشته باشند تا بتوان همه اقلام مورد نیاز مردم را با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار داد و شب عید آرامی را برای مردم رقم زد.

کوشش تبار همچنین به اهمیت برگزاری نمایشگاه های هدفمند و با برنامه در داخل و خارج از کشور، ارایه کالاهای مطلوب و فرصتهای مناسب برای جذب سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: شناسایی ایرانیان بومی استانها که مقیم خارج از کشور هستند، ارایه فرصتهای سرمایه گذاری به ایرانیان مقیم خارج از کشور و دعوت از آنان در همایش های اقتصادی و سرمایه گذاری باید سرلوحه کار معاونان اقتصادی استانداران باشد.

نشست هم اندیشی معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداران کشور از دیروز پنجشنبه به میزبانی مشهد و با حضور محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهوری آغاز به کار کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.