تحولات لبنان و فلسطین

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکید آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر اولویت رویکرد تربیتی در امر آموزش است زیرا بدون تربیت صحیح، علم و دانشی که به دانش آموز ارائه می شود اثربخش نخواهد بود.

اولویت مقطع متوسطه مدارس رویکرد تربیتی در امر آموزش است

به گزارش قدس خراسان، محمد مهدی کاظمی روز شنبه در اجلاس سالانه معاونان آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان های کشور در مشهد با اشاره به چالشهای حوزه آموزش اظهار کرد: تربیت و پرورش تنها وظیفه معاون پرورشی نیست و باید همراه با آموزش شکل بگیرد زیرا معلم در کلاس بیشترین ارتباط را با دانش آموز دارد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: شیوع ویروس کرونا و آموزش غیرحضوری تبعاتی به همراه داشت که رها بودن دانش آموز در فضای مجازی و عدم وجود برنامه تربیتی در آموزش غیرحضوری از اتفاقات ناخوشایند آن بود و برای جبران آسیبهای ناشی از آموزش مجازی، طرح تعمیق یادگیری مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: آغاز سال تحصیلی جاری در قالب طرح مهر با راهبری همکاران به خوبی پیش رفت و مهر امسال با وجود مشکلات ساماندهی نیروی انسانی، سال جدید تحصیلی با کمترین چالشها آغاز شد.

کاظمی افزود: کیفیت بخشی آموزشی و ارتقای فرایندهای یاددهی - یادگیری بسیار مهم است و زمانی برنامه های ما موثر خواهند بود که در کلاس و مدرسه نمود و تجلی پیدا کنند و مهم ترین بخش برای کیفیت بخشی، ارتقای معلمان است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از برنامه های مهم که هم در آغاز سال تحصیلی و هم در طول سال مهم است مشارکت حداکثری دستگاه ها، خیرین، گروه های جهادی و برون سپاری در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی گفت: امسال آموزش های فنی و حرفه ای در کل کشور رشد ۲ درصدی داشته و جلب مشارکت بیش از ۴۰ هنرستان جوار کارخانه یا جوار صنعت نیز از اقدامات بزرگ دیگر بوده است که در حال برنامه ریزی و تلاش برای افزایش آن هستیم.

کاظمی افزود: طرح هنرستان های جوار کارخانه یا جوار صنعت برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی و تربیت نیروی انسانی مهارتی بخش های مختلف تدوین شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: رویکرد اول معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کیفیت بخشی به برنامه‌ها در طول سال و رویکرد دوم تلاش و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های سال آینده است که در این راستا برای بازماندگان از تحصیل سامانه شهید محمودوند طراحی و با ابلاغ بخشنامه، شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل عملیاتی شد.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شده مشکلات اقتصادی کمترین تاثیر را در موضوع بازماندگی از تحصیل داشته و سایر علل در حال بررسی است.

کاظمی تعداد دانش آموزان دوره آموزش متوسطه کشور را یک میلیون و ۸۲۴ هزار دانش آموز دانست و افزود: تعداد دختران در این دوره بیشتر است و پوشش تحصیلی دختران نسبت به گذشته ارتقا بیشتری یافته است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش فعالیت بیشتر پژوهش سراها و کاهش تعداد کلاس های مختلط و شبانه روزی را از اهداف معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.