۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 848500

به منظور جلوگیری از کپک زدگی خوراک دام و طیور و کاهش ضرر مالی دامداری های، یک استارتاپ موفق به استخراج دیوار سلولی مخمر و استفاده از آن در خوراک دام و طیور شد.

تولید خوراک دام و طیور از ضایعات مخمر

به گزارش قدس آنلاین، سیما مرادی، مدیرعامل یک استارت آپ فعال در حوزه کشاورزی و دامداری با اشاره به تولید خورک دام و طیور از ضایعات مخمر، اظهار کرد: افزایش جمعیت باکتری‌های پروبیوتک موجب بالا رفتن میزان جذب و انرژی دریافتی از خورک مصرف شده استکه نتیجه آن نیز کاهش هزینه خرید خوراک توسط دامدار و مرغدار است.

وی ادامه داد: اهمیت و کارآیی بالای دیوراه سلولی مخمر به عنوان بخشی از ترکیبات سازنده توکسین بایندرها می‌تواند نقش بسزایی در پیشگیری از بیماری دام و طیور شود.

مدیرعامل یک استارت آپ فعال در حوزه کشاورزی و دامداری افزود: از کاربردهای مهم توکسین بایندرها وقتی است که خوراک دام و طیور به دلیل شرایط نامناسب نگهداری دچار کپک زدگی شده باشد و دامداری‌ها برای جلوگیری ضرر مالی گاهی ناچار به استفاده از چنین خوراک‌هایی هستند. از این رو اضافه کردن توکسین بایندر به خوراک دام و طیور موجب دفع توکسین‌ها از بدن شده و از ورود آن به شیر محصولات جلوگیری می‌کند.

مرادی به مزیت‌های رقابتی این محصولاشاره هم اشاره و تصریح کرد: رقبای ما شرکت‌های داخلی هستند؛ اما قیمت محصولات شان بالاتر از محصولات ما است که دلیل آن اینکه ماده اولیه که ضایعات مخمر ایست دسترسی به ضایعات مجانی است.

وی بیان کرد: محصولات ما از نظر گیفیت مشابه محصولات خارجی است گاهی نیز از جهت درصد پروتئین و قندهای مفید بالاتر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.