عملیات تشدید مقابله با سرقت لحظاتی قبل با دستور  سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی در خراسان رضوی و چند استان دیگر آغاز شد.

 عملیات تشدید مقابله با سرقت در خراسان رضوی آغاز شد/ هجوم گسترده پلیس به مخفیگاه سارقان  

به گزارش قدس خراسان، ما را از دست سارقان نجات دهید/ مطالبه جدی مردم برای برخورد با سارقان/ فضا را برای سارقان ناامن کنید/ گوش ام رفت، پلیس کجاست؟! / دادِ مردم از دزدی های بی امان/ انتظار مردم از سردار رادان برای توقف سرقت و آزادی عمل سارقان؛ اینها گوشه ای از تیترهای رسانه‌ای یا بهتر است بگوییم درخواست رسانه ها به عنوان مظهر افکار عمومی از رئیس پلیس کشور بود، موضوعی که عزم پلیس را جزم کرد و باعث شد بار دیگر پلیس مشهد برای تامین امنیت شهروندان، همزمان با سایر نقاط کشور عملیات تشدید مقابله با سرقت را در دستور کار خود قرار دهد.

این طرح روز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه در خراسان رضوی و همزمان با ۶ استان بزرگ دیگر و طی یک ارتباط ویدیو کنفرانسی با دستور سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با حضور فرمانده انتظامی خراسان رضوی و اصحاب رسانه در مرکز فرماندهی پلیس استان آغاز شد.

سردار احمدرضا رادان در شروع این مراسم گفت: به این نتیجه رسیدیم یکی از دغدغه‌های مهم مردم در کشور سرقت و زورگیری است که آنها را به شدت آزار می‌دهد و مطالبات و درخواست‌های زیادی داشتند که با این پدیده زشت برخورد کنیم.

فرمانده فراجا افزود: با هماهنگی هایی که با دستگاه قضایی انجام دادیم این دغدغه به حق مردم را پاسخ دهیم به حدی که در آینده نزدیک مردم به این نتیجه برسند با برخوردهای انجام شده توسط پلیس سرقت‌ها کم شده است.

وی افزود: به همین جهت امروز این طرح در چند استان، آغاز تا با شناسایی هایی که صورت گرفته هدفمند بر روی مخفیگاه سارقین و حتی مالخرها هجوم برده شود، افراد دستگیر شوند و در صورتی هم که مقاومت کنند برابر حکم قانون مقاومتشان باید شکسته شود. از این جهت با مردم هم پیمان می‌شویم که در آینده بسیار نزدیک متوجه شوند به دغدغه ها و مطالباتشان در هر زمینه ای که مربوط به فراجا باشد پاسخ مثبت داده می شود.

رادان به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، البرز، تهران، فارس را نام برد و دستور آغاز عملیات تشدید مقابله با سرقت‌ها را صادر کرد.

این مراسم با اجرای زنده گروه موسیقی و مانور خودرویی و موتوری ادامه پیدا کرد.

سپس فرمانده انتظامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که فرمانده فراجا اشاره کرد در راستای تدابیر ایشان و مطالبات مردمی از امروز فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با تشدید عملیات مقابله برخورد و دستگیری سارقین زورگیران مالخرها و کسانی که در چرخه سرقت نقش دارند اقدام گسترده ای را انجام دهیم.

سردار محمدکاظم تقوی افزود: برنامه ریزی، آموزش و تعیین اهداف توسط تیم‌های خبره انجام شده و مردم عزیزمان شاهد برخورد این تیم‌ها با سارقان خواهند بود، امیدواریم بتوانیم در هر مرحله اهداف تحقق یافته این عملیات را به کمک شما رسانه ها به اطلاع مردم عزیز برسانیم.

وی متذکر شد: با توجه به حساسیتی که وجود دارد و در انتهای سال هستیم قطعا محله‌های آلوده را مد نظر قرار دادیم و به سراغ افرادی خواهیم رفت که در این موضوع دارای سوابق متعدد هستند و محله‌های جرم خیز شناسایی شده است، بخشی از تیم‌های ما تیم‌های آشکار خواهند بود و بخشی دیگر پوششی هستند و ماموریت خود را انجام خواهند داد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به نقش موثر مردم در موفقیت این عملیات اشاره کرد و گفت: مردم هرگونه اطلاعات و اخباری که درباره سرقت دارند با تلفن ۱۱۰ در میان بگذارند و پلیس‌های تخصصی ما به ویژه پلیس آگاهی و فرماندهی انتظامی مشهد با تشکیل تیم های عملیات ویژه از امروز ماموریت خود را آغاز خواهند کرد.

سردار تقوی در خصوص تفاوت این طرح با طرحهای سابق گفت: مدتی نسبت به گذشته کمتر به سراغ سابقه دارها رفته بودیم و طی هماهنگی‌هایی که با ریاست قوه قضاییه انجام شد الان اضلاع مختلف رسیدگی به سرقت و سارقین در کنار پلیس پای کار هستند و امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را به نحو احسن به انجام برسانیم.

وی تصریح کرد: قرار است یک هجوم گسترده به سارقان انجام شود و شناسایی دقیق هدفهایمان بیشتر برای ما مهم است که توسط همه رده ها از پاسگاه تا فرماندهی همه در این عملیات نقش دارند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از افزایش ۸ درصدی سرقت‌ها در خراسان رضوی خبر داد و گفت: در برخی جرایم رتبه های خوبی در کشور نداریم، از طرفی استان ما زائرخیز است و می طلبد شان و منزلت مشهد به عنوان یک کلانشهر مذهبی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقلامی بیشتر مورد توجه سارقان است گفت: بخشی از سرقت‌ها مربوط به خودرو و به ویژه یک سری از خودروهای مشخص که ایمنی مناسبی ندارند، است.

وی افزود: متاسفانه اخیرا مردم کالاهای قیمتی در منزل نگهداری می‌کنند و سرقت طلا و ارز از منازل خیلی زیاد شده است از طرفی قاب زنی گوشی در معابر هم رو به افزایش است که بارها تاکید کرده ایم شهروندان مراقبت های لازم را داشته باشند.

سردار تقوی عنوان کرد: بعد از سرقت، مواد مخدر را می‌توان جزو پررنگ ترین جرایم در این استان دانست، امیدواریم با هماهنگی هایی که صورت گرفته بقیه معتادان متجاهر هم به زودی جمع آوری شوند چراکه بخشی از سرقت مربوط به همین متجاهران است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح امسال عید ارامتری داشته باشیم.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.