تحولات منطقه

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده، مقرر شد خط ۲ قطار شهری کرج تا نیمه شعبان به راه‌اندازی آزمایشی برسد.

راه‌اندازی آزمایشی متروی کرج بعد از سال‌ها توقف
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، علی قاسم پور روز یکشنبه در نشست خبری بررسی آخرین وضعیت قطار شهری کرج که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، شهردار کرج، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج و مدیرعامل شرکت سابیر، برگزار شد با بیان اینکه باید از تمام کسانی که در تکمیل این پروژه نقش داشته‌اند قدردانی کنیم، اظهار داشت: شورای اسلامی و شهرداری کرج این پروژه کلان را گام به گام پیش می‌برد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه قطار شهری پروژه مدیریت شهری و شورای شهر است، تصریح کرد: اهمیت این پروژه برای شورا و شهرداری کرج به حدی بود که ۱۳ عضو شورا در دهه فجر آزمایش تست گرم از آن داشتند.

قاسم پور با بیان اینکه به تأخیر افتادن بهره‌برداری از این پروژه دلایل فنی و خاص خود را داشته تأکید کرد: در ابتدای شورای ششم صحبت از این بود که قطار شهری آماده است و سه روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد اما از این سه روز، روزهای بسیاری گذشت و اتفاقات فنی بسیاری رخ داد چون واقعیت این است بر خلاف وعده‌های داده شده، شورای ششم این پروژه را در شرایطی تحویل گرفت که برق آن تأمین نشده بود، ‌ایستگاه‌ها کامل نبود و حتی قطار هم خریداری نشده بود.

وی یادآورشد: به نظر می‌آید که قرار بود قطاری عاریتی با سیستم دیزل بر روی خطوط به حرکت در بیاید بدون آن که اصول فنی آن رعایت شده باشد.

قاسم پور تأکید کرد: امروز فاز اول خط ۲ قطار شهری کرج که جزء سیاست‌های اصلی شورای ششم است، با همدلی و پیگیری در آینده‌ای نزدیک آماده راه‌اندازی آزمایشی است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضای همدلی از محوری‌ترین برنامه شورا و شهرداری کرج برای خدمت صادقانه به شهروندان است ضمن آنکه از انتقاد دلسوزانه نیز استقبال می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از اینکه دولت به تعهدات خود در قبال متروی کرج عمل نکرده است، گفت: امروز از مجموعه دولت انتظار داریم به تعهدات خود که در جلسه‌ای در نهاد ریاست جمهوری مطرح شد عمل کنند اما متأسفانه تا به امروز به وعده‌ها عمل نشده است.

به گفته قاسم‌پور، قرار بود وزارت کشور ۷۵۰ میلیارد تومان برای تأمین رام قطار تخصیص دهد، هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و ۶۰۰ میلیارد تومان هم در قالب بودجه‌های دولتی به پروژه تزریق شود.

وی افزود: تزریق این منابع باعث می‌شود که این پروژه به هدف اصلی خود که اتصال‌ایستگاه ۴۵ متری گلشهر به شهید سلطانی است برسد.

رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه باید زمین دپوی این پروژه در دانشگاه خوارزمی هم تعیین تکلیف شود، توضیح داد: مالک این زمین دولت است و اگر این زمین تزریق نشود عملاً خروجی نخواهیم داشت.

وی ابراز کرد: شاید بهره‌برداری ازایستگاه F و K ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی دردی از مشکل ترافیک کرج حل نکند ولی نشان می‌دهد عزم مدیریت شهری بر تکمیل‌ایستگاه‌های بعدی است و قطار شهری مطالبه جدی شهروندان است.

رئیس شورای شهر کرج گفت: طی ۱۷ ماه گذشته، تمام تلاش مدیریت شهری بر این بود که با تشکیل کارگروهی ویژه، ‌ایستگاه‌ها به صورت فنی به مرحله بهره‌برداری برسد.

این مسئول اضافه کرد: قطار شهری پروژه مدیریت شهری کرج است و از استاندار البرز به پاس همراهی با شهرداری و شورای شهر، قدردانی ویژه‌ای دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.