به گزارش قدس آنلاین، انیمیشن «سوزومی» با فروشی ۲۲ میلیون دلاری صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش چین شد.
این کمدی درام جوانپسند، در دومین هفته نمایش عمومی در چین هم چنان محبوب تماشاگران این کشور است.
فروش ده روز اول انیمیشن پرسروصدای ژاپنی در چین به رقم بسیار خوب ۸۱ میلیون دلار رسیده است.
صدرنشینی دو هفته ای سوزوم در حالی است که این هفته بلاک باستر هالیوودی «اژدهایان و سیاهچالها: افتخار میان دزدان» هم با سروصدای بسیار زیاد راهی پرده سینماهای چین شد. اما افتتاحیه پائین ۵ میلیون دلاری این اکشن فانتزی، آنرا در ردیف چهارمین فیلم جدول هفتگی گیشه نمایش این کشور قرار داد.
تحلیل گران اقتصادی سینما با توجه به این افتتاحیه پائین و دور از انتظار میگویند تولیدات هالیوودی برای موفقیت در جدول گیشه چین باید تلاش زیادی به خرج دهند.
دومین فیلم جدول گیشه چین هم در اختیار محصولی با دستمایه ژاپنی به نام «هاچیکو» است، که با فروش افتتاحیه ۹ میلیون دلاری در این ردیف جای گرفت.
این درام گریه آور داستان هاچیکو سگ وفاداری را تعریف می کند که بعد از مرگ صاحبش تا سالها در ایستگاه قطار چشم به راه بازگشت او بود.
هاچیکو محصول سینمای چین است که این داستان ژاپنی را بازتعریف کرده است و شباهتی به فیلم هالیوودی ریچارد گیر با همین نام ندارد.
فنگ ژیائوگنگ که از فیلمسازان سرشناس چین است در هاچیکو نقش اصلی را بازی کرده، که بشدت با استقبال تماشاگران روبرو شده است.
نکته جالب در رابطه با هاچیکو این است که در سال ۲۰۲۱ تولید شد اما مشکلات کرونا و تعطیلی سالنهای نمایش، اکران عمومی اش را به تعویق انداخت.
سومین فیلم جدول این هفته هم باز به محصولی بومی به نام «بعد از حقیقت» اختصاص دارد که لحنی کمدی درام و اجتماعی دارد.
فیلم در چهارمین هفته اکران عمومی موفق به فروشی ۷ میلیون دلاری شد تا رقم کلی فروش خود را به ۸۶ میلیون دلار برساند.
رسانههای گروهی چین از هفته آینده به عنوان هفته ای طوفانی و حیاتی برای جدول گیشه نمایش سینماها و صنعت سینمای چین اسم میبرند.
در کنار اکران عمومی دوباره درام دلهره آور و تاریخی «تایتانیک» جیمز کامرون، نسخه تازه «برادران سوپرماریو» هم به روی پرده سینماهای این کشور آسیایی میرود.
منبع: خبرگزاری صبا
نظر شما