انتخاب چهاردهم

۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 865450

مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد گفت: با توجه به آغاز فصل پرورش کرم ابریشم، ۵۰ جعبه تخم نوغان در بین متقاضیان در شهرستان خلیل‌آباد توزیع شده است.

توزیع ۵۰ جعبه تخم نوغان در خلیل‌آباد

به گزارش قدس خراسان، محمود شبان پرورش کرم ابریشم را یکی از سرمایه‌گذاری‌های زودبازده دانست و اظهار کرد: هر جعبه تخم نوغان بالغ بر ۴۷ هزار تومان است که در صورت پرورش مناسب می‌توان از هر جعبه حدود ۳۵ تا ۴۰ کیلوگرم پیله‌تر برداشت کرد.

مدیر جهادکشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به همکاری خوب اداره توسعه نوغانداری خراسان رضوی در توزیع جعبه‌های تخم نوغان، هدف از برگزاری کلاس‌های آموزشی پرورش کرم ابریشم برای بهره‌برداران این صنعت را ترویج و توسعه نوغانداری ذکر کرد و افزود: صنعت نوغانداری در روستاهای بخش مرکزی خلیل‌آباد قدمتی بیش از ۱۰ ساله دارد.

وی با بیان اینکه با همکاری کمیته امداد به پرورش‌دهندگانی که بین دهک ۱ تا ۵ باشند، تخم نوغان به‌صورت رایگان توزیع می‌شود، گفت: برگشت سریع سرمایه و همچنین سرمایه‌گذاری اندک، از مزایای پرورش کرم ابریشم است.

شبان همچنین اعلام کرد: بالغ بر ۸۰۰ اصله نهال توت برای احداث توتستان به‌صورت الگویی با همکاری شهرداری کندر برای توسعه پرورش کرم ابریشم در بخش ششطراز کاشت شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.