شهریور ماه پیش رو مسابقات جام جهانی بسکتبال برگزار خواهد شد تیم ملی ایران با تیم های قدرتمند اسپانیا ، برزیل و ساحل عاج در این رقابت ها هم گروه است.

صفردرصد احتمال موفقیت آسمان خراشهای ایرانی در جام جهانی

در حالی که این دوره از جام جهانی به میزبانی مشترک سه کشور اندونزی، ژاپن و فیلیپین برگزار می شود، ایران باید در مرحله اول در اندونزی به میدان برود، همان کشوری که ۵ سال قبل بازی های آسیایی در آن برگزار شد و در همین شهر جاکارتا حامد حدادی و دیگر یارانش در آن مقطع با وجود رسیدن به فینال، مقابل چین شکست خوردند و به مدال نقره بازی های آسیایی دست یافتند.

حالا بعد از ۵ سال ایران باید مقابل تیم های بزرگ جهان در اندونزی قرار بگیرد و در صورت صعود به دور بعدی شاید در کشورهای دیگر به میدان برود. 

جالب اینکه بلافاصله بعد از جام جهانی، تیم ملی بسکتبال ایران باید آماده حضور در بازی های آسیایی هانگژو شود که آن هم از اهمیت بالایی برای ورزش ایران برخوردار است. 

با در نظر گرفتن چگونگی صعود تیم ملی بسکتبال به جام جهانی ۲۰۲۳ و اینکه تیم ملی تقریبا از نسل طلایی اش دورافتاده است چندان نمی توان به موفقیت این تیم درجام جهانی پیش رو که شهریورماه به میزبانی  سه کشور ژاپن، فیلیپین واندونزی برگزار خواهد شد امید داشت. امیدواری ها وقتی سخت ترشد که طبق قرعه کشی انجام شده تیم ملی بسکتبال ایران در گروه G با اسپانیا، برزیل وساحل عاج همگروه شد.این درواقع یعنی اینکه قرارگرفتن دربین ۲ تیم صعود کننده گروه نشدنی یا تقریبا غیرممکن است.گذشتن ازسدغول هایی همچون اسپانیا وبرزیل که عناوین مختلفی در قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک دارند برابراست با صفردرصد! چرا که تیم ملی بسکتبال ایران دوره قبلی جام جهانی مصاف با اسپانیا را تجربه کرد و ماتادورها خیلی راحت و با نتیجه ۷۳ بر ۶۵ پیروزمیدان شدند. این البته نتیجه ای آبرومندانه ترازشکست در دیدارماقبل رقابتهای المپیک توکیو بود که تیم ملی بسکتبال شکست سنگین ۹۶ بر۵۳ را از اسپانیا متحمل شد.

اکنون که حتی درآسیا بسکتبال ایران جایگاه گذشته اش را ندارد وحتی به برخی از تیم های عربی هم باج می دهد نمی توان خیلی خوشبینانه به جام جهانی نگاه کرد! بسکتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ باید به دنبال اندوختن تجربه بیشتر برای میادین بعدی باشد و با میدان دادن به بازیکنانی که آینده دارترند شرایط را برای آنها فراهم نماید تا خلاء نبود حامد حدادی ها و صمدنیکخواه بهرامی ها را در آینده برایمان پرکنند. کسب نتیجه آبرومندانه درمصاف با تیم های نامدارهمگرو همان برنامه دیگریست که باید کادرفنی تیم ملی بسکتبال ایران برای بازپس گیری جایگاه از دست رفته در بسکتبال آسیا وجهان برای آن برنامه ریزی نماید.

خیلی راحت می توان از الان نتیجه به دست آمده تیم ملی بسکتبال درمرحله گروهی جام جهانی را پیش بینی نمود. ۳ شکست دراین مرحله محتمل ترین پیش بینی است که می توان از مصاف ایران با اسپانیا ، برزیل و ساحل عاج داشت. با این شرایط تیم ملی در گروه خود در رتبه چهارم قرار می گیرد و در مرحله دوم مسابقات به احتمال فراوان باید در گروهی متشکل از  لتونی ، لبنان و ساحل عاج به میدان رود. این یعنی در مرحله بعد نیزتیم ملی بسکتبال ایران تنها می تواند به برد مقابل لبنان امید داشته باشد که این نیز روی کاغذ قطعی نیست چرا که اگر روزلبنانی ها باشد و تیم ملی بسکتبال ایران همچنان در افت، لبنانی ها نشان دادند که می توانند رقیب دندانگیری برای ما باشند.

برنامه بازی های تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی به شرح زیر است:

شنبه ۴ شهریور:

* ایران – برزیل

دوشنبه ۶ شهریور:

* ایران – ساحل عاج

چهارشنبه ۸ شهریور:

* ایران-اسپانیا

منبع: قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.