مراسم تجلیل از هنرمندان و نام آوران فقید خراسان در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت رضای مشهد در یک عصر بهاری با حضور جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان رشته های مختلف هنری و همچنین خانواده های هنرمندان فقید و هنردوستان خراسان برگزار شد.

نهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، مراسم میثاق با هنرمندان که همه ساله در آخرین جمعه فروردین ماه با هدف دیدار سالانه هنرمندان با یکدیگر و تجلیل و یادبود از هنرمندان درگذشته برگزار می شود در سه سال گذشته بخاطر وجود کرونا تعطیل بود و امسال بخاطر تقارن با ماه مبارک رمضان و عید فطر یک هفته دیرتر و در جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد.

نهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد

مراسم در ساعت ۳:۳۰ عصر جمعه با قرائت قرآن توسط استاد محمد احمد خسروی هنرمند منبت کار با صوتی خوش و دلنشین و پخش سرود جمهوری اسلامی رسمیت یافت.

مجری گری برنامه را دکتر محمد گرامی از شاعران هنرمند مشهدی بعهده داشت که در فواصل برنامه با اشعاری زیبا از شاعران معاصر و درگذشته و همچنین ذکر بیوگرافی و خاطراتی از هنرمندان آرمیده در این مکان حاضران را به تفکر وامیداشت.

استاد فتوت با سخنانی و قرائت شعری به شور مجلس افزود. تنی چند از شاعران حاضر اشعاری در موضوع هنر و پاسداشت هنرمندان اجرا کردند و اشعاری از استاد سید محسن مصطفی زاده و استاد شهاب ملت خواه که در سال گذشته به رحمت خدا رفته بودند توسط فرزندان ایشان قرائت شد.سارا ابراهیمی شعری از دایی خود مرحوم استاد رضا افضلی خواند که مورد تحسین حاضران قرار گرفت.

نهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد

فرشید شاهسون پور هماهنگ کننده و برگزار کننده مراسم با سخنانی از یاوران و حامیان و همراهان برگزار کننده تشکر کرد و از حضور چشمگیر هنرمندان و هنردوستان در تکریم از پیشکسوتان هنرمند و تجلیل از هنرمندان درگذشته و خانواده های این عزیزان که حضور داشتند قدردانی کرد.همچنین اعلام کرد این برنامه با حمایت فرهنگی شهرداری و سازمان فردوسهای شهرداری مشهد و همیاری اداره کل ارشاد مشهد برگزار شده است و پیشنهاد کرد کانونی به عنوان کانون بازنشستگان هنرمند در خراسان ایجاد شود که در حد توانش بتواند در رفع مشکلات و نشر آثار این هنرمندان خدماتی به جامعه و  این عزیزان ارائه کند که با استقبال هنرمندان و خانواده های هنرمندان حاضر مواجه شد.

نهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد

استاد محمد ملتجی با قرائت شعری از حافظ و سخنانی در مورد ضرورت توجه به دنیای پس از مرگ و تامل در زندگی و درک واقع بینانه از موضوع مرگ با استفاده از آیات قرآن بر کیفیت مراسم افزوده بود.

نهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد

با قرائت اشعاری از شاعران حاضر و سخنان استاد مجید شیخ الاسلامی به نمایندگی از طرف هنرمندان رادیو و تلویزیون و انجمن های فرهنگی و هنری مشهد و همچنین با واگویه ی دلنوشته ای توسط خانم سعادت خسروی از انجمن شبهای آفتابی مراسم ادامه یافت و در خاتمه نغمه داوودی استاد محمد باغبان  پیشکسوت هنر موسیقی ایران در تجلیل از هنر و هنرمندان در فضای قطعه هنرمندان طنین انداز شد و با دیدار و دلجویی هنرمندان از یکدیگر مراسم در غروب جمعه خاتمه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.