تحولات لبنان و فلسطین

وزیر علوم اعلام کرد: از معاونت فرهنگی وزارت علوم درخواست کرده ایم کلاس‌های منش استادی برای استادان تازه استخدام شده جدی گرفته شود.

وزیر علوم : رشد کاریکاتوری در حرفه استادی شایسته نیست

محمدعلی زلفی گل صبح امروز در مراسم گرامیداشت استادان نمونه کشوری که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با تبریک روز معلم گفت: استادان نمونه‌ای که انتخاب شدند گل سرسبد استادان کشور هستند. استادان نمونه نماد دانایی جامعه علمی کشور ما هستند.

وی به فرآیند انتخاب استادان نمونه در وزارت علوم اشاره کرد و گفت: شهادت می‌دهم که انتخاب استادان نمونه با دقت و ظرافت انجام شده که حق کسی ضایع نشود.

وزیر علوم ادامه داد: افرادی که به عنوان استاد نمونه انتخاب شدند از استادانی هستند که رشد علمی آن ها کاریکاتوری نبوده بلکه در تمام بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی سرآمد هستند.

وی ادامه داد: تمام کسانی که معرفی شدند همچنین در زمینه اجرایی نیز مسئولیت‌هایی داشته اند در بین کسانی که معرفی شدند استاندار، مؤسس دانشگاه، مؤسس پارک فناوری حضور داشتند و اکثر آنان کسانی هستند که دارای کتاب تألیفی، ترجمه و ثبت اختراع اند.

وی گفت: همچنین برای سال آینده درخواست کردند کتابچه‌ای از استادان نمونه چاپ شود تا آن را در تاریخ ثبت کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر کسانی که انتخاب شدند جزو دانشمندان یک درصد و دو درصد بودند، افزود: ما شرمنده ایم که نتوانستیم تمام افراد معرفی شده را انتخاب کنیم و البته از یک ظرفیتی به بالا نگران بودیم شاید مورد انتقاد قرار بگیریم ولی باید به دانشگاه‌ها دست مریزاد گفت و از طرفی این انتخاب‌ها حق الناس است و باید درست عمل کنیم چرا که باید پاسخگو باشیم.

وزیر علوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: معلمی و استادی یک حرفه و تخصص است و ما وقتی آینده سازان کشور را به استادی می‌سپاریم باید به شیوه استادی مسلط باشد.

وی افزود: از معاونت فرهنگی وزارت علوم درخواست کرده ام که کلاس‌های منش استادی برای استادان تازه استخدام شده جدی گرفته شود.

وزیر علوم تاکید کرد: معلمی و استادی یک تخصص است باید در دانشگاه‌ها جدی گرفته شود و این بارو در جامعه دانشگاهی نهادینه شود که اگر کسی در دانشگاه حضور دارد نقش تربیتی دارد و محیط دانشگاه باید ویژه دیده شود چون هر کسی آنجا باشد نقش تربیتی برای فرزندان ما دارد.

وی ادامه داد: بحث معرفی استادان نمونه اهدافی دارد که یکی از آن ها تحقق مرجعیت علمی است و شما استادان به عنوان مرجع معرفی می‌شوید.

وزیر علوم گفت: رشد کاریکاتوری در حرفه استادی خیلی شایسته نیست.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.