رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۹۳ هزار سفیر سلامت دانش آموزی در راستای مراقبت از سلامت خود و همسالان در مدارس استان فعالیت دارند.

فعالیت ۱۹۳ هزار سفیر سلامت در مدارس خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، محمد جعفر صادقی در اختتامیه هفتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی همزمان با هفته سلامت در مشهد اظهار کرد: سفیران سلامت دانش آموز با انتقال مفاهیم بهداشتی و تندرستی به همسالان و خانواده‌های خود در ارتقای سطح سلامت مدرسه، خانواده و جامعه نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: رعایت بهداشت فردی، بهداشت اجتماعی، بهداشت روان، تغذیه صحیح و اصولی، تحرک بدنی و رعایت فرهنگ ترافیکی از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت مدارس آموزش و انتقال داده می‌شود.

وی گفت: سفیران سلامت دانش آموزی مروجین سلامت در مدرسه و جامعه محسوب می‌شوند و در جهت فراهم کردن محیطی سالم برای زندگی تلاش می‌کنند.

صادقی افزود: این برنامه بر پایه رویکرد آموزش همسالان است که یک برنامه منسجم به منظور ایجاد یک شبکه همسان مؤثر برای تشویق دانش آموزان در جهت ارتقای سلامت آنهاست و این فرصت را برای دانش آموزان مهیا می‌کند که آگاهی‌های لازم در خصوص موضوعات سلامت و محیط زیست با استفاده از ارزش‌های تعاملی و مشارکتی (بحث گروهی، کارگاه آموزشی، پانل، ایفای نقش و …) راکسب و آن را به سایر همسالان منتقل کنند.

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانش آموزان در قالب برنامه سفیران سلامت با تقویت و ارتقای اطلاعات خود و نیز کسب مهارت‌های لازم و انتقال این آموزه‌ها به خانواده‌ها و دیگر افراد جامعه می‌توانند بازوان توانمند جامعه برای پیشرفت و توسعه باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.