۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 869721

ناپولی پس از یک فصل درخشان توانست قهرمانی را به دست آورد و برای سومین‌بار در تاریخ باشگاه قهرمان شود.

ناپولی چگونه فاتح سری آ شد

به گزارش قدس آنلاین ناپولی سرانجام قهرمان ایتالیا شد و با اختلاف قابل توجه ۱۶ امتیازی لیگ را فتح کرد. شاگردان اسپالتی می‌دانستند که تساوی مقابل اودینزه برای عبور از خط پایان کافی است و این کار را انجام دادند و با تساوی خارج از خانه قهرمانی خود را قطعی کردند.

مدت‌ها بود که تیم‌ جنوب ایتالیا می‌خواست اولین «اسکودتو» خود را پس از دیگو مارادونا، اسطوره‌ آرژانتین کسب کنند. شروع خوب ناپولی در این فصل باعث شد ناپولی به این مهم برسد. ۱۹ برد از ۲۰ بازی باعث شد تا ناپولی با قدرت در صدر جدول تکیه بزند و هیچ تیمی یارای رقابت با آن‌ها را نداشته باشد. چیزی که باید دید این است که آیا اسپالتی می‌تواند ستاره‌های تیمش را متقاعد کند که  در این تیم بمانند یا در تابستان شاهد رفتن آن‌ها خواهد بود.

سپالتی پس از کسب ۲۵ پیروزی، ۵ تساوی و تنها ۳ شکست توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

ستاره‌های برجسته

شاهکار ۲۰۲۳ برای مدت طولانی در تاریخ ماندگار خواهد شد و شهروندان ناپل با علاقه به یاد خواهند آورد که چگونه قهرمانان آن‌ها توانستند تیم را به قهرمانی برسانند. نام‌های برجسته‌ای مانند ویکتور اوسیمن، با زدن ۲۲ گل و خوویچا کواراتسخلیا گرجستانی به ستاره‌های این فصل لیگ تبدیل شدند.

مرت در درون دروازه، دی لورنزو و مین جائه کیم نیز ستاره‌های بسیار مهمی بوده‌اند و هر کدام بیش از ۳۰ بار در رقابت‌های داخلی بازی کرده‌اند و تنها ۲۲ گل دریافت کردند.

ناپولی چگونه فاتح سری آ شد

هواداران ناپل شور و شوق زیادی برای این قهرمانی داشتند و از هفته‌ها قبل شهر را در حالت آماده باش قرار دادند و حالا بعد از تثبیت قهرمانی به خیابان‌ها ریختند و سر از پای نمی‌شناسند. به نظر می‌رسد جشن خیابانی هواداران ناپولی تا چندین روز ادامه داشته باشد. در همین راستا کارناوال‌های شادی شروع به جشن گرفتن کردند تا جنوب ایتالیا بعد از سال‌ها طعم قهرمانی در لیگ را بچشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.