۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 870502

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفا مشهد علت بوی بد محله پنجتن را مربوط به فاضلاب منازل دانست که به معابر رها میشود.

بوی بد محله پنجتن مربوط به طرح اگو نیست

مهدی حاجی‌آبادی در خصوص اظهارات اهالی پنجتن درباره منشأ بوی بد محله، به خبرنگار قدس خراسان گفت: لوله‌های طرح فاضلاب در عمق ۷ متری زیر زمین است بنابراین بوی بد مربوط به طرح اگو نیست اگر هم بویی هست بخش عمده‌اش مربوط به منازلی می‌شود که فاضلاب خاکستری را در خیابان رها می‌کنند. 

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفا مشهد، همچنین اشکال فنی در اجرای طرح فاضلاب  که منجر به کند شدن جریان فاضلاب در لوله‌های شبکه اگو و در نتیجه ماندگاری فاضلاب و بوی تعفن شده است، را رد و اظهار کرد: شبکه فاضلاب منطقه پنجتن از یک طرف تا پنجتن ۴۰ و در سوی دیگر این خیابان تا پنجتن ۴۷ اجرا شده است.

وی با بیان اینکه فاضلاب این محله سوار بر هیچ کدام از تصفیه‌خانه‌های مشهد نمی‌شود و باید وارد تصفیه‌خانه طبرسی شمالی شود، گفت: این تصفیه‌خانه در حال تکمیل‌شدن است و سال آینده طرح فاضلاب را در بخش باقیمانده پنجتن اجرا می‌کنیم. در همان مناطقی هم که طرح فاضلاب اجرا شده و سیفون فاضلاب تا درِ خانه شهروندان رفته، تعداد زیادی از مشترکان به شبکه وصل نشده‌اند که با همکاری شهرداری و بهداشت و ورود دستگاه قضایی برای تعدادی از آن‌ها اخطار صادر شده است.

حاجی‌آبادی متذکر شد: در کل شهر مشهد بیش از ۸۲درصد شبکه فاضلاب با طولی افزون بر ۳هزارو۳۰۰کیلومتر اجرا شده است و ۸۰درصد شهروندان که در این مناطق بوده‌اند درخصوص اتصال منازل به طرح فاضلاب اقدام کرده‌اند.

خبرنگار: معصومه مومنیان

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.