رئیس فراکسیون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی در دیدار صمیمی با دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، گفت:هنوز در حوزه خوابگاه متاهلی مشکلات متعددی وجود دارد.

رئیس فراکسیون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس: خوابگاه‌های دانشجویی متاهلان مورد بی مهری مسئولان است

فاطمه محمدبیگی در بازید از خوابگاه دخترانه دانشگاه صنعتی شریف با انتقاد از کم توجهی مسئولان به خوابگاه متاهلی اظهار داشت: تعدادی از خوابگاه ها دانشگاه شریف به متاهلان در وردآورد کرج اختصاص و خوابگاه‌های نزدیک دانشگاه به مجردان واگذار شده است که این مسئله نشان می‌دهد هنوز در حوزه خوابگاه متاهلی مشکلات متعددی وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بسیاری از دانشجویان که در شرف عقد و ازدواج هستند اما با توجه به کمبود شدید خوابگاه‌های متاهلی امکان راهیابی به این خوابگاه‌ها را ندارند، متاسفانه در طی ۲۰ سال گذشته تنها ظرفیتی بین یک دهم درصد تا یک درصد از خوابگاه‌های دانشجویی به متاهلان اختصاص داده شده که این مسئله کم توجهی شدید و بی مهری مسئولان مربوطه به موضوع ازدواج جوانان و دانشجویان را نشان می‌دهد.

عضو فراکسیون زنان در مجلس یازدهم در مورد اختصاص ۵ درصدی قانون جوانی جمعیت به خوابگاه متاهلان، بیان کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خوابگاه متاهلی به ۵ تا ۱۰ درصد اختصاص داده شده که این افزایش باید اتفاق می‌افتاد؛ در نظر داشته باشیم کیفیت خوابگاه‌ها با حضور خیران افزایش پیدا کرده است.

محمدبیگی در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان دختر از بهبود وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی رضایت داشتند اما باید این امکانات همچون امکانات تفریحی، ورزشی و ... افزایش پیدا کند. در مجموع باید بپذیریم قشر جوان بسیار مظلوم واقع شده است باید در جهت تأمین نیازهای ابتدایی آن ها از اشتغال گرفته تا ازدواج شرایط را برای آن ها هموار کنیم.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.