مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: فیلم‌ساز جوان نیشابوری به عنوان تنها مستندساز  همراه با ناوگروه ۸۶ تازه‌ترین مستند خود را با روایت مستقیم و بی‌واسطه از سفر این ناوگروه را می‌سازد.

مستند ناوگروه دنا به همت فیلم‌ساز نیشابوری ساخته می‌شود

به گزارش قدس خراسان،مسعود سلیمانی سپهر عنوان کرد: فیلم‌ساز جوان نیشابوری و عضو انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان تنها مستندساز  همراه با ناوگروه ۸۶ دنا با همراهی نیروهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تازه‌ترین مستند خود را با روایت مستقیم و بی‌واسطه از سفر فاتحان ناوگروه ۸۶ می‌سازد.

مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: این مستندکوتاه اثر فرمیک  با کارکتر اصلی ناو دنا است و از زاویه دید او به اتفاقات نگاه شده است.

وی گفت: این مستند در حال تدوین مشتمل از تصاویر ضبط شده دوربین این مستندساز طی حضور ۱۰ روزی که در ناو بوده و تصاویری از اعضای ناوگروه دنا در این سفر  ۸ ماهه است.

سلیمانی سپهر با بیان اینکه ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران پس از ۸ ماه دریانوردی و طی بیش از ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی که با هدف طی یک دور ۳۶۰ درجه دور کره زمین بود، به سلامت وارد وطن شد، تاکید کرد: از مهم‌ترین ویژگی‌های این ناور حضور نیروهای ایرانی تحصیل کرده در دانشگاه‌های ایران و نبود نیروی غیر بومی بود.

مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: افتخارآفرینانی  که قصه‌های بسیاری را در این سفر از سر گذرانده بودند و با عبور از اقیانوس آرام، تنگه ماژلان، دماغه امید نیک که معروف به گورستان کشتی‌هاست و شاید هزار اتفاق ریز و درشت دیگر به سلامت در ساحل امن کشورمان پهلو گرفتند.

وی  افزود: گروه مستندساز از بندر صلاله عمان در این سفر به ناو دنا اضافه شد و طی ۱۰ روز تا رسیدن به وطن ویژه‌ترین سفر را تجربه کرد و ۱۰ روز چشم در چشم قهرمانان دهه هفتادی و هشتادی دوختند؛ قهرمانانی که باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.