مسئول سابق حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حمزه سیدالشهدا(ع) گفت: حضرت امام(ره) به خدا، مردم، هدف و راهش ایمان داشت و معتقد بود خدا برای ادای تکلیف، کمک می‌کند و این خداباوری امام بود که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

خداباوری امام انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام مهدی عابدی روز یکشنبه در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که به میزبانی حوزه علمیه هراتی تربت‌حیدریه برگزار شد اظهار کرد: ایمان، علم، اصالت، عقل، بینش و بصیرت، زیرکی، آینده‌نگری، پشتکار، اخلاص، توکل، زهد، شجاعت و بی‌اعتنایی به سخنان دشمنان، از دیگر ویژگی‌های ایشان بود.

مسئول سابق حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حمزه سیدالشهدا(ع) یکی از شاخصه‌های منحصربه فرد امام خمینی(ره) را هویت بخشی به ملت ایران دانست و گفت: حضرت امام علاوه بر آن که به ملت ایران هویت داد آنها را به الگویی برای آزادیخواهان جهان اسلام تبدیل کرد.

وی با بیان این‌که در سه دوران از تاریخ سیاسی معاصر این فرصت پیش آمد تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد اما به دلایلی اتفاق نیفتاد گفت: نهضت امام راحل از سال ۱۳۴۲ آغاز و بعد ۱۵ سال به پیروزی رسید.

عابدی افزود: دومین زمانی که انقلاب اسلامی می‌توانست رخ دهد، بین سال‌های ۱۳۲۰ تا ۳۲ بود که رضاخان توسط ایادی استکبار برکنار و تنها کسی که با هوش و جامعیت علمی منحصر به فرد خود می‌توانست انقلاب اسلامی را رهبری کند شهید مدرس بود که رضاخان پیش از این او را تبعید و به شهادت رسانده بود.

مسئول سابق حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حمزه سیدالشهدا(ع) بیان کرد: از دیگر زمان‌هایی که انقلاب اسلامی می‌توانست رخ دهد، دوران آیت‌الله بروجردی مرجع عالیقدر جهان تشیع بود که هم دارای جامعیت علمی بود و هم از نفوذ بالایی در بین مردم برخوردار بود.

وی افزود: رحلت حضرت امام خمینی (ره) یک سکه با دو رو بود که یک طرف آن فقدان ایشان بود و این که همه منتظر بودند ببینند چه اتفاقی خواهد افتاد و روی دیگر سکه برپایی نشست خبرگان رهبری و به تبع آن یک انتخاب هوشمندانه با هدف حفظ و حراست از جایگاه رهبری بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.