رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با توجه به پایش انجام شده توانستیم حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده خراسان رضوی را شناسایی کنیم.

شناسایی ۲۰ هزار واحد مسکونی فرسوده برای بازآفرینی

سمانه نصرالهی در گفتگو با خبرنگار قدس خراسان اظهار کرد: حدود ۵ هزار و ۵۹۴ هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان وجود دارد و در مجموع ۱۱.۵ درصد از بناهای ناپایدار کشور در خراسان رضوی مستقر است و این استان هم اکنون یکی از استان‌های کشور با بیشترین بافت فرسوده است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: براساس آمار ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان چهار شهر مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه دارای مساحت چهار هزار و ۳۷۴ هکتار سکونتگاه غیر رسمی هستند.

وی بیان کرد: برای این منظور بسته جامع تشویقی در حوزه اعطای تسهیلات مالی ارزان قیمت، تخفیفات شهرداری‌ها، زمین معوض، کاهش زمان صدور پروانه‌ها، معافیت‌ یا کاهش هزینه‌های مالیاتی و بیمه‌ای جهت تسریع در روند نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های ناکارآمد پیشنهاد شده است.

نصرالهی از برنامه های متنوع شرکت بازآفرینی شهری بسته‌های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده خبر داد و گفت: در همین راستا همکاران ما در استان با کمک شهرداری‌های استان به دنبال شتاب نوسازی هستند. 

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه در جلسه ویدئو کنفرانس دوازدهمین جلسه قرارگاه مسکن خراسان رضوی رتبه اول سهمیه نوسازی در محلات هدف را به خود اختصاص داد، متذکر شد: با توجه به اینکه سهم استان دربرنامه نوسازی محلات هدف بازافرینی ۵۶ هزار و ۲۳۶ واحد است و جریان قوی نوسازی در محلات از ابتدای برنامه حدود ۲۰ هزار واحد در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر برنامه دولت برای تولید مسکن در بافت های فرسوده افزود: با توجه به پیگیری و پایش انجام شده و جلسات هم افزایی با تمام شهردارانی که دارای مناطق هدف بازآفرینی در سطح استان هستند، توانستیم به شناسایی حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده، بپردازیم و انشاالله شاهد نوسازی و بناهای پایدار در محلات بافت فرسوده استان خواهیم بود.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.