عضو هئیت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: برپایی جشنواره بین‌المللی، نشست‌ها و مسابقات قرآنی متعدد از سوی اداره کل قرآن و حدیث در راستای تحقق رسالت‌های قرآنی و معرفتی جامعةالمصطفی العالمیه است.

جشنواره قرآنی حدیثی در راستای تحقق رسالت‌های جامعةالمصطفی است

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه عصر امروز پنجشنبه ۱۸ خردادماه در هم‌اندیشی حافظان و قاریان خواهر المصطفی در سخنانی اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، سلسله مسابقاتی با محوریت قرآن، حدیث و دعا است که هر ساله با هدف ایجاد و افزایش انس با معارف ثقلین مبارکین میان طلاب، دانش‌پژوهان، فارغ‌التحصیلان، اساتید و خانواده‌های آنان، مراکز، مدارس و مؤسسات تحت اشراف جامعةالمصطفی العالمیه برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه افزود: بدون اغراق و از نگاه کارشناسان می‌گویم که این رقابت‌ها به‌عنوان بزرگترین مسابقات قرآنی و حدیثی در میان مجامع علمی و قرآنی جهان از حیث استقبال، تنوع ملیتی، تنوع رشته‌ها، مقاطع و مخاطبان، وسعت سرزمینی برگزاری بی‌نظیر شمرده شده و البته این از الطاف الهی است که بر این نهاد علمی تربیتی و بین‌المللی منت گذاشته است.

وی ادامه داد: «تأکید بر حرکت در مسیر تحقق رسالت‌های المصطفی در طراحی و اجرای جشنواره»، «تأکید بر سیر مطالعاتی تفسیر کل قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در طول مدت تحصیل طلاب المصطفی»، «اهتمام به توسعه متوازن جشنواره درحوزه حدیث و ادعیه به ویژه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن کریم» از جمله سیاست‌های راهبری المصطفی در برگزاری این جشنواره بین‌المللی است.

سپس حافظان و قاریان جامعةالمصطفی در بخش خواهران شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی به نکته نظراتی پیرامون اجرای این جشنواره قرآنی و برنامه‌های ویژه نخبگان قرآنی المصطفی ارائه کردند.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست، گواهی سطح بندی قاریان و حافظان اهدا شد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.