معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری تخصصی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر در پنجاهمین دوره دستیاری پذیرفته خواهند شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت: ظرفیت پذیرش پنجاهمین آزمون دستیاری پزشکی افزایش یافت

به گزارش وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد درباره افزایش ظرفیت پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در پنجاهمین دوره آزمون دستیاری گفت: در سال جاری علاوه بر ۲۵ درصد افزایش ظرفیت نسبت به سال گذشته، ۳۰۰ نفر افزایش پذیرش داریم و در نهایت بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

باقری فرد با بیان اینکه پنجاهمین آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد، عنوان کرد: در دوره گذشته، ظرفیت اعلامی ۴ هزار و ۳۰۰ نفر بود و در این دوره بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

وی گفت: در هیچ رشته تخصصی کاهش ظرفیت نداریم، بلکه در تمامی رشته ها به ویژه در رشته های مورد نیاز در مناطق محروم مثل طب اورژانس، بیهوشی، کودکان و داخلی، افزایش پذیرش داریم.

باقری فرد خاطر نشان کرد: امسال ۱۱ هزار داوطلب در آزمون تخصصی دستیاری پزشکی شرکت کردند که بیش از ۷ هزار نفر آن ها مجاز به تعیین رشته هستند.

وی افزود: کارنامه داوطلبان در تاریخ ۳۱ خرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته که شامل نمره، رتبه، پاسخنامه و کلید آزمون است‌؛ داوطلبان می توانند طی دو هفته آینده تعیین رشته کنند و در نیمه دوم شهریور ، نتایج نهایی اعلام می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: امسال دو رشته جراحی قلب و جراحی قفسه صدری جزو رشته‌های تخصصی قرار گرفته است که این اقدام می تواند کمبود پزشک در رشته‌های مذکور را برطرف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.