رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: ایران آماده صادرات محصولات تولید شده به کشورهای دیگر از جمله آمریکاست.

رئیس سازمان پزشکی قانونی بیان کرد؛ آمادگی ایران برای صادرات کیت ژنتیک به آمریکا و دیگر کشورها

عباس مسجدی  گفت: به آمریکا این پیام را می‌دهیم که اگر مردم آن کشور به کیت‌های ژنتیک سازمان پزشکی قانونی ایران نیاز دارند می‌توانند درخواست خود را به مسئولان ایرانی مربوط ارائه دهند و ما حتماً این محصول را مطابق با نیازهای مردم آن کشور در اختیار آنان قرار می‌دهیم و به هیچ عنوان سلامت مردم را تحت‌الشعاع مسائل سیاسی و موضوعاتی همچون تحریم قرار نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه تنها ۵ محصول تا رسیدن به خودکفایی کامل در حوزه مواد مصرفی آزمایشگاه ژنتیک فاصله داریم، گفت: تا هفته قوه قضائیه سال آینده این محصولات را نیز تولید و رونمایی خواهیم کرد که با این اتفاق در زمینه مواد مصرفی آزمایشگاه ژنتیک به طور کامل خودکفا خواهیم شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص اهمیت علم و حرکت پزشکی قانونی در مرز دانش، تصریح کرد: لازمه پیشرفت همه جانبه و اقتدار هر کشور پیشرفت علم است و در سایه این پیشرفت علمی، استقلال و توسعه اقتصادی سیاسی و اجتماعی اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه علم مفید باید توأم با دین و اخلاق باشد، افزود: علم باید همراه با خودباوری باشد و بنا به فرامین مقام معظم رهبری باید دانشگاه‌های کشور از لاک مصرف کنندگی علم خارج و پژوهش‌ها در کشور باید به دنبال حل مسائل جاری و رسیدن به اوج قله علم باشند.

مسجدی اظهار کرد: متأسفانه اکثر پژوهشگاه‌های فعال در کشور ارتقای مسائل فردی را دنبال می‌کنند در حالی که باید به دنبال حل مسائل کشور و نیازهای مردم باشیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه در هزاره سوم، مجامع علمی به دنبال ارتقای کیفی هستند یادآور شد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خوشبختانه کشور در زمینه‌های کیفی حرکت خوبی داشته و در مقطع کنونی نیازمند توسعه کیفی و طرح و نقشه برای حل مشکلات کشور هستیم.

وی افزود: پزشکی قانونی به عنوان یکی از سازمان‌های زیر مجموعه دستگاه قضا به دنبال اقتدار سازمانی است و برای رسیدن به این اقتدار باید توانمند بوده، نیروی انسانی کارآمد داشته باشد و همه اعضای آن خوب کار کند تا با توکل به خدا و داشتن روحیه خدمتگزاری بتوانیم مشکلات را برطرف و به شکل بهتر و موثرتری به مردم عزیز خدمت رسانی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.