برنامه و مراسم‌های سازمان بهشت زهرا(س) ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی اعلام شد.

تاسوعا و عاشورای حسینی در بهشت زهرا (س) چه خبر است؟

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی اجتماع بزرگ عزاداران با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه طی روزهای پنجشنبه و جمعه پنجم و ششم مردادماه ساعت ۱۵ در میدان قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) جنب ایستگاه صلواتی ولی عصر (عج) برگزار می‌شود.

در این مراسم محمد کریمی و محمد حسین حدادیان از ذاکرین اهل بیت (ع) نیز به نوحه خوانی و ذکر مصیبت در رسای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند پرداخت.

همچنین در تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۴ ایستگاه صلواتی در قطعات مختلف گلزار شهدا، قطعات عمومی و حرم مطهر امام راحل برپا می‌شود.

مراسم تعزیه خوانی ازساعت ۱۸ و مراسم چهارپایه خوانی از ساعت ۱۹ در گلزار شهدا از دیگر برنامه هایی هستند که در تاسوعای حسینی برگزار خواهند شد.

از سوی دیگر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) طی روزهای تاسوعا و عاشورا با مداحی علی پورکاوه و سخنرانی اصحاب کریمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ از ساعت ۱۷:۳۰ در قطعه ۴۰ گلزار شهدا برگزار می‌شود.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران و در جوار حرم امام خمینی (ره) در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.