خبر فوری

وزارت دفاع روسیه شنبه شب اعلام کرد که یک فروند جنگنده «سوخو - ۳۰» این کشور پهپاد آمریکایی MQ-۹A Reaper را برفرار دریای سیاه رهگیری کرده‌ است.

جنگنده سوخو روسیه پهپاد آمریکایی را در دریای سیاه رهگیری کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر، افزود: در ۵ آگوست ۲۰۲۳ (۱۴ مرداد)، یک هدف هوایی نزدیک به مرزهای فدراسیون روسیه در دریای سیاه شناسایی شد.

این بیانیه می‌افزاید: برای تعیین هدف هوایی و جلوگیری از تجاوز به مرزهای کشور، یک فروند جنگنده سوخو-۳۰ نیروی هوایی به پرواز درآمد که خدمه هواپیمای روسی هدف هوایی را پهپاد MQ-۹A Reaper نیروی هوایی آمریکا شناسایی کردند.

این وزارتخانه تاکید کرد که پس از نزدیک شدن جنگنده روسیه، پهپاد آمریکایی مسیر خود را تغییر داده و مخالف مسیر قبلی خود به پرواز ادامه داده است.

وزارت دفاع روسیه در پایان گفت که جنگنده روس مطابق با قوانین بین المللی برای استفاده از حریم هوایی بر فراز آب‌های بی طرف و با رعایت تدابیر امنیتی پرواز کرده است.

ماه گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که جنگنده‌های این کشور یک هواپیمای شناسایی و ۲ جنگنده انگلیس را بر فراز دریایی سیاه رهگیری کرده‌اند.

این درحالی است که روابط غرب و روسیه در پی جنگ اوکراین رو به سردی گرائیده است. آمریکا از زمان آغاز جنگ اوکراین به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.