اوضاع برای ایالات متحده اسفناک تر است چراکه این کشور هنوز از تبعات فاجعه آتش سوزی مهیب هاوایی عبور نکرده، حال طوفان مرگبار «هیلاری» در مسیر آمریکا قرار گرفته است.

 آمریکا گرفتار خشم «هیلاری» / موج بلایای طبیعی در چند کشور غربی، میلیون‌ها دلار خسارت به بار آورده است

موج بلایای طبیعی در آمریکا، کانادا و فرانسه علاوه بر تلفات جانی گسترده، میلیون ها دلار خسارت به این کشورها تحمیل کرده است. در این میان اوضاع برای ایالات متحده اسفناک تر است چراکه این کشور هنوز از تبعات فاجعه آتش سوزی مهیب هاوایی عبور نکرده، حال طوفان مرگبار «هیلاری» در مسیر آمریکا قرار گرفته است.

در حالیکه طوفان استوایی هیلاری با بارش‌های سیل‌آسا، کالیفرنیا را درمی‌نوردد، مقامات هشدار داده‌اند که بدترین طوفان در راه این ایالت بوده و اعلام وضعیت اضطراری کرده اند. همزمان کارشناسان هواشناسی در خصوص وقوع سیلاب مرگبار هشدار داده‌اند و گفته‌اند که احتمالاً وزش بادهای سهمگین به سقوط درختان و قطع خطوط برق منجر خواهد شد.

این در حالی است که ایالات متحده همچنان با تبعات فاجعه هاوایی دست به گریبان است. آتش‌سوزی‌های ویرانگر که از ۱۷ مرداد شهرستان «مائویی» هاوایی را درنوریدد، ۱۱۴ کشته برجا گذاشته، در حالی که حدود ۸۵۰ نفر همچنان ناپدید هستند و به گفته مقام‌های آمریکایی امید به زنده یافتن آن‌ها اندک است. به گفته مقامات مائویی، بیش از ۸۷۸ هکتار سوخته و هزاران ساختمان آسیب دیده یا ویران شده است. جو بایدن» دوشنبه بعد از گذشت حدود دو هفته از آتش‌سوزی مائویی، به این منطقه سفر کرد. تصاویر منتشر شده از حاشیه دیدار نشان می دهد که مردم خشمگین محلی با در دست داشتن بنرهایی از کمک چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین گلایه کرده و به بایدن فحاشی می کنند.

اما همسایه شمالی آمریکا هم این روزها اوضاع خوبی ندارد. در پی گسترش آتش سوزی‌های مهیب جنگلی در کانادا، بیش از ۱۴ میلیون هکتار طعمه آتش شده و تاکنون ۳۵ هزار نفر از خانه های خود تخلیه شده‌اند. وضعیت در استان «بریتیش کلمبیا» و همچنین در شمال این کشور بسیار پیچیده شده است. مردم با عجله شهرهایی را که طعمه شعله‌های آتش شده‌اند، ترک می‌کنند و از این شهرها تنها خودروها و خانه‌های سوخته و محله‌های ویران شده باقی مانده‌اند.

در سوی دیگر آتلانتیک  اداره هواشناسی فرانسه به دلیل گرمای شدید هوا برای بخش‌های جنوبی این کشور هشدار قرمز صادر کرده است. اداره برق فرانسه نیز از قطعی برق  در بخش‌هایی از این کشور به دلیل ناتوانی در خنک کردن تاسیسات هسته‌ای به دلیل موج شدید گرما خبر داده است. اخیرا نیز  آتش سوزی شدید در یکی از مناطق گردشگری فرانسه هم مرز با اسپانیا به ترک منطقه از سوی گردشگران و ساکنان منجر شد. آتش سوزی ۵۰۰ هکتار زمین در منطقه  «پیرنه-اورینتال» نزدیک مرز فرانسه با اسپانیا را درنوردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.