دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴، در جلسه محاکمه خود به اتهام کلاهبرداری و فساد مالی در اعلام ارزش‌ دارایی‌هایش حاضر شد

گرد و خاک ترامپ در محکمه: دادگاه «فرمایشی» است؛ فساد در آمریکا ریشه دوانده

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ۲۰۲۴، در جلسه محاکمه خود به اتهام کلاهبرداری و فساد مالی در اعلام ارزش‌ دارایی‌هایش حاضر شد، پرونده‌ای که ممکن است برای او به قیمت از دست دادن کنترل برج معروف «ترامپ» در نیویورک ختم شود. در نخستین جلسه محاکمه، دادستان کل، ترامپ را به اکتساب بیش از 100 میلیون دلار از طریق بزرگنمایی درباره ارزش املاک و دارایی هایش متهم کرد. همچنین لتیتا جیمز دادستان کل نیویورک، خواستار غرامت 250 میلیون دلاری، ممنوعیت دائمی ترامپ و فرزندانش جونیور و اریک از انجام معاملات تجاری در نیویورک و درنظر گرفتن محدودیت 5 ساله برای فعالیت های املاک تجاری ترامپ و سازمان او شد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا اما روز دوشنبه پیش از تفهیم اتهام فریبکاری مالی از سوی دادگاه منهتن، با «فرمایشی» خواندن اتهامات علیه وی، حاکمیت آمریکا را غرق در فساد دانست. دونالد ترامپ هنگام ورود به دادگاه با حمله به دموکرات‌ها گفت: آنچه برای من اتفاق افتاده بزرگ‌ترین نمونه آزار و اذیت سیاسی در جهان است. علیه من جرم اتفاق افتاده و شخص وزیر دادگستری انسان فاسدی است. دادستان کل نیویورک نژادپرست است. به کرسی فرمانداری ایالت چشم دارد. ترامپ در ادامه این پرونده را تلاشی برای شکست او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ دانست.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت: ما یک رئیس‌جمهوری فاسد داریم. نمی‌فهمد چه می‌کند! مو لای درز حساب‌های مالی من نمی‌رود و هیچ جرمی اتفاق نیفتاده است. دادستان فاسد است، همه فاسدند، کشورمان هم فاسد است. صبر کردند من وارد انتخابات شوم، بعد این پرونده‌ها را علیه من عَلَم کردند! مسئله ساده است؛ این پرونده مداخله انتخاباتی است. اگر در نظرسنجی‌ها پیشتاز نبودم، یا در انتخابات شرکت نمی‌کردم، هیچ یک از این اتهامات مطرح نمی‌شد.

شکوائیه خانم جیمز یکی از دردسرهای قضائی ترامپ است که در تلاش است سال ۲۰۲۴ از طریق انتخابات ریاست‌جمهوری به کاخ سفید بازگردد. ترامپ از ماه مارس به این سو در چهار پرونده متهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.